افشای طرح آمریکایی-انگلیسی برای تشدید درگیری‌ها در یمن

اقتصاد ایران: منابع سیاسی غربی از یک طرح آمریکایی-انگلیسی برای تشدید درگیری‌ها در یمن پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یمن نیوز، منابع سیاسی غربی امروز از یک طرح آمریکایی-انگلیسی برای تشدید درگیری‌ها در یمن خبر دادند.

به گفته این منابع، کارشناسان آمریکایی و انگلیسی در حال حاضر مشغول ادغام تمامی گروه‌های وابسته به ائتلاف در جنوب، غرب و شرق یمن تحت رهبری فرماندهان سلفی در جنوب و شمال هستند.

از جمله مهم‌ترین این فرماندهان، ابوزرعه المحرمی رهبر نیروهای «عمالقه» و بشیر الصبیحی فرمانده نیروهای «درع الوطن»، ذکر شده است.

منابع مذکور در ادامه توضیح دادند که آمریکا و انگلیس، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را به پذیرش نقشه‌ای برای متحد کردن گروه‌های وابسته‌شان تحت یک فرماندهی واحد متقاعد کرده‌اند و شرط کرده‌اند که این رهبری باید سلفی باشد تا ابعاد ایدئولوژیک به نبرد آینده افزوده شود. این موضوع با تصمیم الزبیدی برای ادغام تمامی گروه‌هایش تحت فرماندهی المحرمی و «درع الوطن» در همین چارچوب صورت گرفته است.

این طرح آمریکایی-انگلیسی شامل حمایت از این گروه‌ها برای تشدید قریب‌الوقوع در تمامی جبهه‌های یمن است؛ با این‌حال اختلافاتی بین حامیان این طرح وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها مربوط به مناطق نفت‌خیز است.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر، گروه‌های جدایی‌طلب وابسته به امارات در چندین جبهه جنوبی، به ویژه المسیمیر و یافع و همچنین الضالع، تنش‌ها را افزایش داده‌اند.

این طرح آمریکایی-بریتانیایی نیز در حالی مطرح می‌شود که نیروهای یمنی موفق به اخراج ناوگان‌های دریایی آن‌ها از دریای سرخ شده‌اند و عملیات علیه حضور آن‌ها در خلیج عدن را گسترش داده‌اند. هرچند گروه‌های وابسته به ائتلاف در جنوب و شرق یمن در طی سال‌ها جنگ نتوانسته‌اند هیچ پیشرفتی نظامی کسب کنند، اما این آخرین فرصت آمریکا برای تغییر وضعیت جدید در یمن به شمار می‌آید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ