توضیحات رئیس فدراسیون چوگان درباره اختلاف با شرکت توسعه

اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون چوگان در مورد اختلاف این فدراسیون با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توضیحاتی ارائه کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اصغر ناظری درباره برگزاری مراسم شب فرهنگی چوگان اظهار داشت: شب فرهنگ ایرانی را ما امروز با کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار کردیم و وابستگان نظامی بیش از 30 کشور در این مراسم حضور داشتند. یکی از مهمترین وظایف فدراسیون چوگان این است که حوزه فرهنگی، تاریخی و سنت و آیین این مرز و بوم را به هموطنان و همه جهانیان معرفی کند. وزیر ورزش هم در این مراسم حضور پیدا کرد. خوشبختانه ایشان از روزی که آمده به‌عنوان یک فرد ورزشی نویدبخش آینده بسیار درخشان ورزش است. دنیامالی خیلی زیاد تاریخ چوگان را می‌شناسد که از ایشان تشکر می‌کنیم.

 

وی راجع به مشکلات بین شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و فدراسیون چوگان و شرایطی که برای اسب‌ها به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: کار تخصصی ورزشی را در کشور باید فدراسیون‌ها انجام دهند. ما از شرکت توسعه ممنون هستیم، آنها زحمت خودشان را می‌کشند. ما بیش از 50 فدراسیون ورزشی و بیش از 100 رشته ورزشی داریم که قطعاً شرکت توسعه تمام این تخصص‌ها را ندارد. چوگان یک ورزش واقعاً تخصصی است و مدیرانی که در این رشته‌ها برگزیده می‌شوند حتماً باید تخصص لازم را داشته باشند. رویکرد وزیر ورزش بر این است که باید تمام امکانات ورزشی کشور و حتی شرکت توسعه در کنار فدراسیون چوگان و سایر فدراسیون‌ها باشد که اتفاق مثبتی است و همه باید کمک کنیم که این اتفاق خوب رقم بخورد و تمام فدراسیون‌های ورزشی دارای مکانی باشند که فعالیت حرفه‌ای‌شان را انجام دهند.

رئیس فدراسیون چوگان افزود: اگر دقت کرده باشید در همین المپیک و پارالمپیک 2024 رشته‌هایی موفق شدند که دارای آکادمی بودند. فدراسیون کشتی یک مکان و محل بسیار خوب دارد. در رشته دوومیدانی، آکادمی آفتاب انقلاب در اختیار فدراسیون دوومیدانی است. در رشته‌های تکواندو، والیبال، کاراته، بسکتبال و هندبال هر کدام دارای خانه هستند و بیشتر فدراسیون‌ها این اماکن را ندارند که امیدواریم اتفاقی خوب رقم بخورد و با حضور دنیامالی تمام فدراسیون‌های ورزشی دارای اماکن ورزشی شوند.

ناظری در پاسخ به این سؤال که «با وجود برگزاری مجمع سالیانه و انتخابات فدراسیون چوگان اعلام شد که کسی انتخاب نشده است. داستان از چه قرار است؟»، خاطر نشان کرد: ما در مجمع گذشته به خاطر مشکلاتی که داشتیم نتوانستیم تمام انتخاب‌ها را انجام دهیم. در مجمعی که امروز برگزار شد بحث استعلام حراستی نایب رئیسان ما و نمایندگان هیئت‌های ورزشی باید انجام می‌شد، به خاطر اینکه به صورت رسمی جواب استعلام دوستان نیامد، با دستور رئیس و اعضای مجمع انتخابات را برگزار کردیم و بعد از اینکه تأیید حراستی دوستان بیاید حتماً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی درباره اختلافات بین فدراسیون چوگان و شرکت توسعه تصریح کرد: رویکرد وزیر ورزش و جوانان بر این است که ابتدا اماکن ورزشی که در کشور موجود است در اختیار فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی قرار بگیرد. برهمین اساس دنیامالی دستور داد شرکت توسعه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد. ما دو مجموعه چوگان که چمن مناسب دارد را در تهران به نام‌های مجموعه تاریخی شهدا و نوروزآباد داریم. در مورد مجموعه شهدا که وزیر ورزش دستور داد، بعد از سه سال کشمکش‌های حقوقی و قضایی که وجود داشت این مشکلات و شکایات در یک جلسه اضطراری بررسی و برطرف شود تا ما این دو مجموعه را در اختیار فدراسیون چوگان داشته باشیم.  البته ما هم دوست نداشتیم دعوای داخلی وزارت ورزش به مراجع قضایی کشیده شود، اما به اجبار اتفاقاتی افتاد که پرونده به این مسیر رفت.

ناظری در مورد اینکه مجموعه نوروزآباد در اختیار بخش خصوصی است، عنوان کرد: وزیر ورزش دستور داد که از لیست مزایده خارج شود و مدیرعامل شرکت توسعه هم لطف کردند و این دستور را ابلاغ کردند و امیدواریم که این دستور اجرایی شود و در اختیار فدراسیون‌های مرتبط قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا هاشمی وزیر ورزش پیشین چنین دستوری را داده بود؟»، گفت: بله، آقای هاشمی هم دو بار دستور داده بود و ما پیگیری‌هایی انجام دادیم. ایشان هم خیلی زحمت کشید که چنین اتفاقی بیفتد، ولی متأسفانه شرکت توسعه در آن مقطع همکاری لازم را نداشت، ولی با قاطعیتی که از آقای دنیامالی سراغ داریم می‌دانیم که چنین اتفاقی رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ