تدوین بسته فرهنگی و تربیتی برای سرویس‌های مدارس

اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: باید آموزش‌های لازم به رانندگان سرویس مدارس ارائه شود و حتی نیاز است گزینشی در این زمینه صورت بگیرد تا از خطرات و نگرانی‌های احتمالی خانواده‌ها پیشگیری شود.‌

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در جلسه پروژه ملی ستاد مهر که با حضور مدیران وزارت کشور در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه مشترک با ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها و ساختار رسمی و اجرایی در وزارت کشور؛ گفت: بهتر است در کارگروه‌های استانی مسئولان انجمن اولیا در استان‌ها عضو باشند زیرا آنها بهترین حلقه میانی در جهت تشریح و پیگیری مشکلات این حوزه هستند.

وی تاکید کرد که نگاه ما به سرویس مدارس کلاس تربیتی سیار است و راننده هم مربی این مدرسه سیار است. بنابراین نگاه اولیا و مربیان به این مسئله باید نگاهی ایمن و متمرکز بر مسائل تربیتی و اخلاقی باشد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ سرویس مدارس تیغ دولبه است. به این معنا که می‌تواند هم ظرفیت تربیتی باشد و در صورت بی توجهی و عدم نظارت تبدیل به معضل انحرافی شود و به همین منظور باید برای سرویس مدارس برنامه تربیتی تهیه و تدوین شود.

کاظمی با بیان اینکه ضرورت دارد تیمی جهت تهیه محتواهای ساده و لذت بخش همراه با پیام‌های فرهنگی تشکیل شود، بر نظارت دقیق بر سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: باید در همین راستا آموزش‌های لازم برای رانندگان ارائه شود و حتی نیاز است گزینشی در این زمینه صورت بگیرد تا از خطرات و نگرانی‌های احتمالی پیشگیری شود.

وی پیشنهاد کرد، شبکه نظارتی قوی با استفاده از ظرفیت فرهنگیان بازنشسته تشکیل شود تا به جهت اشراف بر گفتمان آموزش و پرورش در این زمینه ورود کرده و همفکری کنند چرا که حضور بازنشستگان می‌تواند دیدگاه‌ها و نظرات والدین و مدرسه را برای پیگیری مباحث مرتبط با سرویس مدارس و همچنین پیشگیری از اتفاقات ناگوار به هم نزدیک کند.

کاظمی با تاکید بر برگزاری مهر باشکوه، افزود: زنگ آغاز مهر باید باشکوه و با حضور مسئولان انجام شود و مشکل تأمین نیروی انسانی را نیز در جلساتی با رؤسای دانشگاه‌های فرهنگیان رفع کنند.

وی اظهار داشت: با برخی مدیران استانی گفت‌وگو و تاکید کردم که در خصوص مناطق بحرانی به صورت منطقه‌ای و نقطه‌ای و حتی مقطع به مقطع ورود کنند تا تمامی مشکلات مرتفع شود.

استعلام برخط رانندگان سرویس مدارس

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه وزارت کشور نیز در این نشست با اشاره به جلسه مشترک دو وزارتخانه برای آمادگی بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی گفت: این امر بسیار مورد توجه استانداران قرار گرفت به گونه‌ای که مباحث آموزش و پرورش در راستای بازگشایی مدارس تبدیل به دغدغه آن‌ها شده است.

وی افزود: پس از جلسه مذکور، وزیر کشور به استانداران دستور داد تا تدابیر لازم را جهت بازگشایی مهر بدون دغدغه رقم بزنند.

جمالی درباره سرویس مدارس گفت: در این باره برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد تا سامانه و زیرساخت‌های آن ایجاد شود. بر همین اساس ثبت نام‌ها در حال انجام است ضمن آنکه برای تأمین امنیت، بستر استعلام برخط رانندگان تدبیر شده است.

جمالی با یادآوری اینکه بعد از جلسه وزیر آموزش و پرورش با استانداران، جلسه شورای ترافیک در استان‌ها به طور مستمر تشکیل می‌شود، به ایجاد نرم افزاری برای رصد و نظارت بر عملکرد رانندگان سرویس مدارس اشاره کرد.

لزوم مکاتبه با وزرای صمت و نفت برای بسته تشویقی رانندگان سرویس مدارس

مجتبی شفیعی مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز در ادامه جلسه به اقدامات و تدابیر جهت سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: اقداماتی جهت ایمنی در تردد خودروها و روند چگونگی تعیین نرخ سرویس مدارس و تخصص‌گرایی انجام شده است.

به گفته وی جلسات فشرده و متعددی صورت برگزار شده و طبق هماهنگی که با استان‌ها صورت پذیرفته است با ابلاغ وزیر کشور بر تشکیل شورای هماهنگی نیز تاکید شده است.

شفیعی درخواست کرد تا مکاتباتی با وزرای صمت و نفت جهت جذب بهتر رانندگان و بسته‌های تشویقی انجام شود.

وی به تأمین هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی اشاره کرد و گفت: باید در این خصوص رایزنی‌های لازم انجام و بودجه مدنظر نیز تخصیص یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ