بزرگ‌ترین خروج سرمایه از بازار کریپتو در ۴ سال اخیر ثبت شد

اقتصاد ایران: صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفته گذشته شاهد بزرگ‌ترین خروج سرمایه در ۴ سال اخیر خود بوده‌اند.

بنابر گزارشی در ایکس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفته‌ی گذشته شاهد خروج حدود ۶۰۰ میلیون دلار پول سرمایه‌گذاران بودند که این بزرگ‌ترین خروج سرمایه در ۴ سال اخیر و دومین خروج بزرگ در تاریخ این بازار محسوب می‌شود.

این خروج سرمایه از بازار کریپتو درحالی اتفاق می‌افتد که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، حجم ورودی سرمایه‌گذاران به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به ۳٫۳ میلیارد دلار در هفته می‌رسید. یکی از دلایل اصلی این اتفاق، افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی مقررات و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال است.

در بسیاری از کشورها، بحث‌ها درباره‌ی نحوه‌ی تنظیم مقررات بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد و این نبود قطعیت، سرمایه‌گذاران را محتاط کرده است. علاوه‌براین، نوسان‌های شدید بازارهای مالی جهانی نیز بر تصمیم سرمایه‌گذاران در حوزه ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است. افزایش نرخ تورم و احتمال افزایش نرخ بهره به‌دست بانک‌های مرکزی آمریکا، باعث شده است تا سرمایه‌گذاران به‌دنبال دارایی‌های امن‌تری مانند طلا باشند.

قیمت بیت کوین در دو هفته‌ی گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است و این کاهش برای باارزش‌ترین ارز دیجیتال بر کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران نیز تأثیر گذاشته است. بیت کوین به‌عنوان شاخص اصلی بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و کاهش قیمت آن باعث شده است تا سایر ارزهای دیجیتال نیز تحت‌تأثیر قرار بگیرند.

مقالات مرتبط
  • برای نخستین‌بار در ۶ ماه گذشته، قیمت بیت‌کوین لحظاتی به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط کرد
  • بدترین هفته صرافی کوین‌بیس در یک سال اخیر ثبت شد

همچنین، رقابت شدید بین ارزهای دیجیتال مختلف بر این بازار تأثیر گذاشته است. تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال جدید وارد بازار شده‌اند و این امر باعث شده است که سرمایه‌گذاران برای انتخاب بهترین گزینه، با مشکلات بیشتری مواجه شوند.

درمجموع، می‌توان گفت که خروج سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال نتیجه‌ی ترکیبی از عوامل مختلفی مانند نبود قطعیت درزمینه‌ی مقررات، نوسان‌های بازارهای مالی جهانی، رقابت شدید بین ارزهای دیجیتال و کاهش قیمت بیت کوین است. با‌توجه‌به شرایط فعلی و وجود انتظاراتی مبنی‌بر کاهش نرخ بهره به‌وسیله‌ی فدرال رزرو در ماه جاری، انتظار می‌رود که نوسان‌ها در بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه پیدا کند و سرمایه‌گذاران باید با احتیاط بیشتری در این بازار فعالیت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ