جشنواره نمایشی غواصان دریادل و خط شکن در زنجان برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: زنجان-رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان از برگزاری دومین جشنواره نمایشی غواصان دریادل و خط شکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نجفی، عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: شیوع کرونا بیشترین ضربه را به هنرهای نمایشی وارد کرد و کشور ما هم این چالش تأثیر پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی با برگزاری انتخابات مجدد رسمیت پیدا کرد، یادآور شد: جشنواره غواصان دریادلان و خط شکنان نخستین برنامه پیش‌روی این انجمن است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره نمایش خیابانی و صحنه‌ای با بیان اینکه دور اول این جشنواره برگزار شده و دور دوم در حال برگزاری است، عنوان کرد: امیدواریم در آینده به جشنواره ملی و منطقه‌ای تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه زنجان به شهر غواصان دریادلان و خط شکن معروف است، خاطرنشان کرد: خط‌شکنی زنجانی‌ها رزمندگان را در دفاع مقدس خاص و شهره کرد.

وی تاریخ اجرای آثار نمایشی دور دوم جشنواره را از ۲۵ تا ۲۸ شهریور اعلام کرد و گفت: ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و ۵ اثر به شکل خیابانی و ۱۱ اثر به شکل صحنه‌ای به اجرا می‌پردازند که با معرفی داوران آثار منتخب به دبیرخانه راه می‌یابند.

نجفی با بیان اینکه جشنواره در سه مرحله برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله اول مربوط به ثبت‌نام و مرحله دوم مربوط به بازبینی آثار است و گروه‌هایی که رأی مثبت دریافت کنند وارد مرحله اجرای جشنواره می‌شوند.

وی ادامه داد: در بخش صحنه‌ای رضا یاوری، حمیدرضا قزلباش و علی امین‌زاده و در بخش خیابانی حمیدرضا رستمخانی، رحمان محمدی و آرزو بهرامی به عنوان گروه بازبین حضور داشتند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قالب طرح شهید آوینی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جشنواره توسط قرارگاه شهید آوینی تأمین شده است، ابراز کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری نیز در برگزاری جشنواره همکاری کردند.

نجفی با بیان اینکه نمایش‌های صحنه‌ای در فرهنگسرای امام خمینی (ره) و نمایش‌های خیابانی در میادین شهر به اجرا درمی‌آید، عنوان کرد: بازدید برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ