انتقاد از عدم پرداخت حق آلایندگی صنایع به شهرستان دشتی

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: تردد زیاد ماشین‌آلات نفتی، زیرساخت‌های شهرستان را تخریب کرده است اما متأسفانه حق آلایندگی به این منطقه تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست عصر دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات اشتغال شهرستان‌های دشتی و تنگستان به وضعیت بیکاری جوانان در این مناطق اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان‌های دشتی و تنگستان از نظر بیکاری در سطح استان رکورددار هستند و متأسفانه کد ملی جوانان این دو شهرستان به عنوان بومی تلقی نمی‌شود، که این مسئله مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به وجود آورده است.

وی با تأکید بر احیای میادین پارس شمالی در سطح شهرستان دشتی گفت: احیای این میادین یکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه است، چرا که ۱۶ هزار هکتار از محدوده پارس شمالی در حوزه شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار دارد.

لزوم توجه نفتی‌ها به دشتی و تنگستان

زاهد دوست افزود: سهم این شهرستان‌ها از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تا به حال بسیار ناچیز بوده و انتظار می‌رود که بخشی از این اعتبارات به دشتی اختصاص یابد.

امام جمعه دشتی همچنین از نحوه توزیع اعتبارات مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی ابراز نارضایتی کرد و خواستار توجه جدی مجموعه نفت به شهرستان‌های دشتی و تنگستان شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به وضعیت نامناسب امکانات بیمارستان زینبیه اشاره کرد و گفت: امکانات این بیمارستان پاسخگوی نیازهای مردم نیست و انتظار داریم که مجموعه نفت در این زمینه نیز وارد عمل شود تا شرایط بهبود یابد.

کمبود فضای ورزشی و آموزشی

زاهد دوست همچنین به کمبود امکانات ورزشی مناسب و مدارس تخریبی در شهرستان دشتی اشاره کرد و بیان داشت: زمین‌های ورزشی مناسبی در شهرستان وجود ندارد و تعداد مدارس تخریبی نیز زیاد است. این مشکلات باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دشتی به مشکلات زیرساختی شهرستان اشاره کرد و گفت: تردد زیاد ماشین‌آلات نفتی، زیرساخت‌های شهرستان را تخریب کرده است اما متأسفانه حق آلایندگی به این منطقه تعلق نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه حضور کمیسیون فرهنگی در سطح شهرستان ضروری است و باید در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شود تا مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم به درستی مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ