نامگذاری خیابان سی‌وسوم یوسف‌آباد تهران به نام «مسعود مهرابی»

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۶ تهران گفت: با برپایی آئین نامگذاری خیابان سی و سوم یوسف آباد به نام استاد «مسعود مهرابی» یاد و خاطره وی برای همیشه ماندگار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری شهرداری منطقه ۶ تهران و تصویب کمیسیون نامگذاری معابر شورای اسلامی شهر تهران، خیابان سی و سوم محله یوسف آباد به نام «مسعود مهرابی» نویسنده، مورخ و روزنامه‌نگار پیشکسوت نامگذاری و طی مراسمی در میدان فرهنگ یوسف‌آباد، آئین پلاک‌کوبی این گذر با حضور شهردار منطقه ۶ تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

در این مراسم نکوداشت که همزمان با چهارمین سالگرد درگذشت مسعود مهرابی برگزار شد؛ سیدمرتضی روحانی، شهردار منطقه شش تهران با بیان اینکه پهنه مرکزی پایتخت، زادگاه و محل زیست بسیاری از چهره‌های هنری، فرهنگی، علمی، ورزشی کشورمان بوده و هست، افزود: برگزاری آئین نامگذاری معابر شهر به نام فرهیختگان و چهره‌های شناخته شده کشور در عرصه‌های مختلف کار بزرگ و ارزشمندی است که باعث ارتقا سطح جایگاه و منزلت این افراد در جامعه شده و از سوی دیگر باعث می‌شود که نسل جدید با این چهره‌های تأثیرگذار ایران زمین بیشتر آشنا شوند.

روحانی، اضافه کرد: اکنون نیز با برپایی آئین نامگذاری خیابان سی و سوم یوسف آباد به نام استاد «مسعود مهرابی»، یاد و خاطره صاحب امتیاز و مدیر مسئولِ فقید ماهنامه فیلم و کاریکاتوریست پیشکسوت کشورمان برای همیشه در منطقه ۶ تهران ماندگار شد.

لازم به یادآوری است که هفته گذشته و به مناسبت دهم شهریورماه، سالگرد درگذشت مسعود مهرابی، کتاب گزیده کاریکاتورهای او با نام «از نفس افتادگان» که پنجمین کتاب کاریکاتور او می‌باشد منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

خیابان سی و سوم یوسف آباد در میدان فرهنگ واقع شده است. در این میدان که به عنوان قلب فرهنگی محله یوسف آباد شناخته می‌شود؛ سینما گلریز، دو مدرسه و یک کتاب فروشی واقع شده است و هم اکنون به نام مسعود مهرابی نیز مزین شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ