تخصیص ۳۲۰۰ هکتار زمین برای توسعه زنجیره ارزش در هاب پتروشیمی

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تخصیص ۳۲۰۰ هکتار زمین برای توسعه زنجیره ارزش در منطقه ویژه پتروشیمی خبر داد و گفت: این تخصیص هم اکنون در مرحله تأیید محیط زیست است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای قرادادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست برگزار شد، اظهار داشت: کسب دانش فنی و تولید کالا و تجهیزات مورد نیاز این صنعت برای عبور از خام‌فروشی و دستیابی به محصولاتی با ارزش افزوده بالا همسو با تکمیل زنجیره ارزش ضروری است.

وی افزود: اقدام‌های مطلوبی به‌منظور توسعه دانش و کسب قله‌های دانشی در کشور انجام شده است اما باید بیش از این در این مسیر گام برداشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همکاری‌های فناورانه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همسو با ایجاد کسب‌وکارهای تازه و دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: تلاش بسیاری برای نهایی کردن طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شده است که بر مبنای آن بیش از 3 هزار هکتار به توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اختصاص داده خواهد شد که افزون بر اشتغالزایی، ارزش افزوده بالایی نیز از این محل برای کشور ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تخصیص این 3200 هکتار زمین برای توسعه زنجیره ارزش در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، در مرحله تأیید سازمان محیط زیست است.

شاهمیرزایی بر اهمیت و نقش راهبردی کاتالیست در تولید محصولات پتروشیمی تأکید و تصریح کرد: ایران جزو کشورهایی است که به دانش فنی همه کاتالیست‌های مورد نیاز این صنعت دست یافته است و باید بازاریابی مناسبی برای آن انجام شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی مراکز علمی برای کسب دانش‌های فنی صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی‌ها نیز باید در این زمینه وارد میدان شوند و سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند. موضوع خودکفایی ارزش بالایی برای کشور دارد.

معاون وزیر نفت به بیش از 100 طرح پتروشیمی در دست اجرا در کشور اشاره کرد و افزود: این صنعت بزرگترین بازار علمی و پژوهشی است و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و شرکت‌های داخلی می‌توانند به توسعه این صنعت کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ