خنثی شدن عملیات سوداگران اموال فرهنگی در منطقه «تنگ‌بتا» خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز - فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی خوزستان با اشاره به کشف مواد منفجره در محل نقش‌برجسته‌های تاریخی تنگ بتا در اندیکا، از خنثی شدن عملیات سوداگران در این منطقه خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کاظم میرمقدم پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: پیرو گزارش‌های رسیده در ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در خصوص عملیات سوداگران اشیا فرهنگی در محل نقش‌برجسته‌های تاریخی تنگ‌بتا شهرستان اندیکا و رصد اطلاعاتی مبنی بر حضور این سوداگران در منطقه موردنظر، حدود ساعت ۵ بامداد در معیت عوامل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان، به شهرستان اندیکا عزیمت کردیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: ضمن هماهنگی با جانشین انتظامی شهرستان اندیکا و دادستان شهرستان، چهار تیم عملیاتی از فرماندهی انتظامی شهرستان و همچنین پشتیبانی یگان‌های حفاظت شهرستان‌های لالی، مسجدسلیمان و اندیکا با اقدامات تخصصی و رصد اطلاعاتی در ابتدا به تیم‌های جداگانه و پوششی تقسیم و مأموریت‌های هر تیم به آنان محول شد.

وی افزود: در ادامه، عوامل عملیات با رعایت نکات حفاظتی، از منطقه کوهستانی و صعب‌العبور منطقه کوه دلا که نقش‌برجسته تنگ بتا در آنجا بوده اعزام شدند که پس از بررسی دقیق، هیچ‌گونه حفار غیرمجازی در محل یافت نشد اما بعد از پایش منطقه، تجهیزاتی از قبیل دو دستگاه موتوربرق، یک‌دستگاه هیلتی و تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط شد و در ادامه تعدادی مواد منفجره که در حفره‌ها برای انفجار تهبیه شده بودند توسط کارشناس متخصص خنثی شدند.

میرمقدم تأکید کرد: با توجه به حضور چندین‌باره باندهای حفار غیر مجاز در منطقه پیشنهاد می‌شود، با قید فوریت ضمن پلمب شدن محل حفاری با سیمان و سنگ، به صورت اضطراری، یک نگهبان بومی به‌منظور حفاظت از این اثر گران‌بها در محل مستقر شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ