پیش بینی برداشت ۱۵۰۰ تن انار از باغات اندیکا

اقتصاد ایران: اهواز - مدیر جهادکشاورزی اندیکا از برداشت ۱۵۰۰ تن انار از باغات اندیکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز دایی چین پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت انار در سطح ۲۲۰ هکتار از باغات شهرستان از ۲۰ مرداد آغاز شده است و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۰۰ تن انار از سطح باغات شهرستان اندیکا برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی اندیکا گفت: للر، کتک، سوسن، کموفه، دوراب، چزی، رپی، شاهزاده عبدالله و شلا از مناطق مهم تولید انار در شهرستان هستند.

دایی چین تصریح کرد: ارقام کشت شده از ارقام بومی و محلی شهرستان است که با آب و هوا و شرایط منطقه سازگاری دارند لذا جهت توسعه سطح کشت انار می‌توان از ارقام بومی شهرستان و ارقام تجاری که مورد تأیید مرکز تحقیقات هستند، استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آفت کرم گلوگاه مهمترین تهدید باغات انار شهرستان است و باغدار با عملیات اصلاح و به باغی مانند جمع آوری میوه‌های به جا مانده از سال قبل و میوه‌ها و شاخه‌های آلوده و معدوم کردن آنها، شخم کف باغ در زمستان، هرس درختان، آبیاری منظم باغات جهت جلوگیری از ترک خوردگی میوه و استفاده از تله‌های فرمونی در زمان گلدهی درختان از جمله اقدامات پیشگیرانه در کنترل این آفت به حساب می آیند.

مدیر جهادکشاورزی اندیکا اظهار کرد: میوه‌های برداشت شده بیشتر به صورت ناردانه (ترشی) و رب انار فرآوری و روانه بازار یا استفاده روزانه باغداران می‌شوند.

دایی چین ادامه داد: جذب سرمایه گذاری در زمینه فرآوری محصول تولید شده و ضایعات آن مانند پوست میوه می‌تواند به تولیدکنندگان در زمینه عرضه بهتر محصول تولیدی خود و دستیابی به بازارهای جدید کمک شایانی کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ