پیشرفت پروژه‌های ۲۸۵هزارواحدی مسکن شهرداری تهران اعلام شد

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن شهرداری را اعلام کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مهدی هدایت ظهر امروز، دوشنبه، در جریان بازدید از روند ساخت 20 هزار واحد مسکونی قرارگاه مسکن اظهار کرد: در سال‌های گذشته تولید مسکن مناسب در تهران صورت نگرفته است و خروجی آن، قیمت سرسام‌آور مسکن شده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد می‌گویند شهرداری چه تکلیفی برای ورود به این موضوع دارد و برخی دیگر می‌گویند شهرداری باید به این حوزه ورود کند، ادامه داد: واقعیت این است که بدون کمک شهرداری‌ها حل مشکل مسکن امکان‌پذیر نیست و ما نیز طبق قوانین موجود می‌توانیم به موضوع مسکن ورود کنیم با این حال ورود شهرداری تهران در حوزه مسکن از جنس تسهیل‌گری و رفع موانع برای سرمایه‌گذاران است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری خودش قرار نیست ساخت‌وساز کند و فقط ساخت 30 هزار واحد را با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار دارد که قرار است از آنها به‌عنوان مسکن معوض در نوسازی بافت فرسوده استفاده کند.

هدایت ادامه داد: هنگام تشکیل قرارگاه مسکن، یک کارگروه ایجاد شد که همه اراضی مستعد ساخت مسکن در شهر تهران را با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و همچنین محدوده بی‌دفاع شهری شناسایی کرد؛ در ادامه این روند، با بازیگران اصلی حوزه مسکن در شهر تهران برای ساخت حدود 532 هزار واحد توانستیم تفاهم‌نامه امضا کنیم و بعد کارگروه تخصصی شهرسازی ایجاد شد که حدود 285 هزار واحد از این تفاهم‌نامه‌ها به دستور نقشه رسیدند؛ باقی هم به‌دلیل قرار گرفتن زمین‌ها در پهنه سبز، باغات یا مغایرت از دستور کار خارج شدند.

وی با بیان اینکه "ما روی مسائل شهرسازی تأکید داشتیم و در همین راستا محلات الگو را تعریف کردیم."، گفت: در بافت‌های فرسوده نیز موانعی وجود داشت اما با اصلاحیه بند 15 و اخذ مصوبات جدید، آمار نوسازی در بافت‌های فرسوده 2.5 برابر افزایش یافت علاوه بر این در تهران بافت‌های ناپایدار و ناکارآمدی وجود داشت که مشوق‌های نوسازی شامل آنها نمی‌شد و هر روز فرسوده‌‌تر می‌شدند در این راستا مطالعات دقیقی صورت گرفت و با اخذ مصوبات لازم، اکنون 7 هزار هکتار محدوده ناپایدار در تهران شامل مشوق‌های ساخت‌وساز هستند.

هدایت اضافه کرد: محدوده‌های عارضه‌داری مانند کوره‌های آجرپزی، ده ونک، اسلام‌آباد در منطقه 2 و... نیز وجود داشت که هیچ جریان نوسازی در آنها نبود اما برای نخستین بار 54 طرح موضعی و بازآفرینی تعریف کردیم که منجر به صدور پروانه ساخت‌و‌ساز در این نقاط شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه همه این پروژه‌ها مصوبات قانونی اخذ کردند، اظهار کرد: پروژه نفرآباد، حکمت، رضوان و تندگویان در مراحل مختلف ساخت هستند؛ از پروژه 200 هزار واحد مسکونی که توسط معاون اول سابق رئیس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد، بخشی آغاز شده است و بخشی دیگر هم آغاز خواهد شد.

هدایت با اشاره به اینکه کار اصلی قرارگاه جهادی مسکن رفع و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل بوده است، گفت: پروژه ساصد یا همان جنگ‌افزارسازی شامل 1300 واحد است که حدود 10 درصد پیشرفت داشته است و تا دو سال آینده تکمیل می‌شود؛ علاوه بر ساخت مسکن تأمین خدمات هم در این پروژه انجام خواهد شد البته در تمامی پروژه‌های قرارگاه مسکن تمامی خدمات از جمله مسجد، درمانگاه، فضای سبز و... تأمین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام اینکه حداکثر 10 درصد پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران در مناطق 1 تا 6 قرار دارد، افزود: در قرارگاه جهادی مسکن 173 هکتار سرانه خدماتی مثل فضای سبز، درمانگاه، مسجد، اماکن فرهنگی، ورزشی و درمانی به شهر تهران اضافه شده است.

وی با اشاره به میزان پیشرفت 20هزار واحد مسکونی قرارگاه مسکن که امروز مورد بازدید قرار گرفت، گفت: محله اعلایین  (رضوان شهر ری) واقع در منطقه 20 شامل 972 واحد مسکونی است که در مرحله گودبرداری قرار دارد و حدود 10 درصد پیشرفت دارد؛ پروژه محله حکمت واقع در منطقه 20 نیز شامل 374 واحد است که در مرحله گودبرداری و اتمام اخذ پروانه است که حدود 10 درصد پیشرفت دارد.

هدایت در ادامه گفت: پروژه هلال احمر واقع در منطقه 11 شامل 242 واحد در مرحله سفت‌کاری است و 70 درصد پیشرفت دارد، پروژه ساصد واقع در منطقه 13 نیز شامل 1500 واحد است که در مرحله فونداسیون قرار دارد و  تاکنون حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: پروژه اکباتان در محله باغ‌بهشت (الگو) منطقه 19 واقع در منطقه 20 با 1920 واحد در مرحله اتمام خاک‌برداری با 8 درصد پیشرفت فیزیکی است همچنین پروژه محله نفرآباد واقع در منطقه 20 نیز شامل 168 واحد، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله اتمام اسکلت و اتمام فونداسیون است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: پروژه باغ آذری واقع در منطقه 16 نیز شامل 252 واحد با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام فونداسیون است و پروژه محله آرام واقع در منطقه 18 شامل 900 واحد 25 درصد پیشرفت فیزیکی و در مرحله ساخت در یک‌سوم بلوک‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ