توسعه اشتغال و کارآفرینی با مشارکت فنی و حرفه ای اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل-رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: با هدف کمک به اشتغال آفرینی کارکنان حل اختلاف استان اردبیل تفاهمنامه همکاری میان مرکز حل اختلاف و فنی و حرفه ای استان اردبیل منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که ظهر دوشنبه با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل در محل شورای حل اختلاف برگزار شد، رئیس مرکز حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: این تفاهمنامه همکاری به منظور بهره مندی از ظرفیت‌های مشترک این دو نهاد طراحی شده است تا با شناسایی نیازهای آموزشی جامعه، برنامه‌های مؤثری را در زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ترویج فرهنگ صلح و سازش اجرا کنیم.

حجت الاسلام سیدحسین علوی خاطرنشان کرد: این همکاری می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای سایر نهادها و سازمان‌ها در راستای تحقق اهداف مشترک اجتماعی و اقتصادی محسوب شود.

وی اهداف این تفاهمنامه را یادآور شد و بیان کرد: توسعه مهارت‌های شغلی یکی از این اهداف است که شامل همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارتی برای کارکنان شورای حل اختلاف به منظور ارتقای توانمندی‌های شغلی آنها می‌شود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل حل و فصل اختلافات را از دیگر اهداف این تفاهمنامه اعلام کرد و گفت: ایجاد سازوکارهایی برای حل و فصل اختلافات مربوط به مسائل شغلی و حرفه‌ای به ویژه در زمینه مشاغل فنی و حرفه‌ای از دیگر اهداف آن است.

حجت الاسلام علوی تبادل و تسهیل تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو نهاد به منظور بهبود فرآیندها و خدمات ارائه شده را در این تفاهمنامه یادآور شد و تصریح کرد: توسعه برنامه‌های مشترک با هدف طراحی و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک برای ارتقا سطح مهارتهای فنی و حرفه‌ای جامعه و ایجاد شبکه‌های حمایتی در راستای تشکیل شبکه‌های حمایتی برای افراد جویای کار یا افرادی که درگیر اختلافات هستند تا بتوانند از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای بهرمند شوند، از اهداف در نظر گرفته شده در این تفاهمنامه است

وی با اشاره به افزایش آگاهی عمومی برگزاری جلسات و سمینارها به منظور افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت مهارت آموزی و نحوه حل اختلاف را در این تفاهمنامه مهم ارزیابی کرد و افزود: در این تفاهمنامه که با هدف ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه بین دو نهاد به امضا رسید، مقرر شد شوراهای حل اختلاف استان و فنی و حرفه ایی استان اردبیل در راستای اعتلای فرهنگ صلح، سازش و رضایت، نظام مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهادهای مردمی با رویکرد صلح و سازش و اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

رئیس مرکز حل اختلاف استان اردبیل اضافه کرد: همچنین در این تفاهمنامه نهادینه سازی عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام نهادی در ارتقای صلح، سازش و گذشت تاکید شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ