مطالعه طرح مدیریتی غارهای علیصدر و سراب آغاز شد

اقتصاد ایران: همدان ـ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: کار مطالعه طرح مدیریتی غارهای علیصدر و سراب توسط مشاور در حال انجام است و بزودی به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غلامی ب ظهر دوشنبه د: جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالعه بر اساس شرح خدمات تفصیلی -اجرایی غارهای کشور انجام شده و در نهایت به تأیید کارگروه غارشناسی استان می‌رسد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد: شناسایی منابع محیطی غار، برنامه مطالعه و تهیه اطلاعات و نقشه‌های عمومی، طراحی و مهندسی سایت طبیعت گردی، تهیه و تدوین جلب مشارکت‌های عمومی برای سرمایه‌گذاری، تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت، نگهداری، بودجه بندی و زمان‌بندی اجرای طرح سرفصل‌های اصلی این مطالعه است.

وی تصریح کرد: غار علیصدر کبودرآهنگ یکی بزرگترین غارهای آبی جهان با زیبایی و شگفتی‌های خاص با قابلیت قایق‌رانی است که در استان همدان قرار گرفته و سالانه شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران برای طبیعت گردی در داخل غار هستند.

غلامی افزود: مطالعه مدیریتی غارعلیصدر یکی از مصوبات کارگروه غارشناسی کشور بود که چند سالی در حال پیگیری و به نتیجه نرسیده بود که با درخواست اداره میراث‌فرهنگی از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و با دستور فرماندار کبودراهنگ اعتبار مورد نیازمصوب و در نهایت تخصیص یافت است.

وی اظهار کرد: در صورت اتمام مطالعه و تصویب در کارگروه غارشناسی مسائل مربوط به بازنگری طرح هادی روستاهای علیصدر و سراب، سرمایه‌گذاری در حریم غار و روستای علیصدر و سراب و همچنین ارائه تسهیلات را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل حفاظتی غارهای کشور هر گونه ایجاد تأسیسات تا شعاع یک کیلومتر در غارهای درجه ۳ گردشگری و دو کیلومتر برای غارهای درجه ۲ محدودیت‌هایی برای حفاظت غارها در نظر گرفته بود که با اتمام مطالعه روند حفاظت از غارهای علیصدر و سراب اصولی‌تر خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ