استانو: اطلاعات درباره ارسال موشک از تهران به مسکو بررسی می‌شود

اقتصاد ایران: سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به ادعاها درباره ارسال موشک بالستیک از تهران به مسکو، گفت که این اتحادیه در حال راستی‌آزمایی این ادعاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، پیتر استاتو، سخنگوی اتحادیه اروپا در بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران با این ادعا که متحدان این بلوک اطلاعاتی را درباره ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه به اشتراک گذاشته‌اند، گفت که در صورت تأیید این اطلاعات، تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع خواهد شد.

استانو مدعی شد که اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی متحدان اتحادیه اروپا، موثق بوده و افزود: در حال بررسی بیشتر این اطلاعات با سایر کشورهای عضو هستیم که در صورت تأیید، تحویل این محموله به معنای تشدید حمایت چشمگیر ایران از جنگ غیرقانونی روسیه علیه اوکراین است!

وی اضافه کرد: موضع متفق‌القول سران اتحادیه اروپا همواره روشن بوده است. اتحادیه اروپا به سرعت و با همکاری با شرکای بین‌المللی به ایران پاسخ خواهد داد و این پاسخ شامل اقدامات تحریمی جدید و چشمگیر خواهد شد.

منشأ ادعاهای بی‌اساس استانو علیه ایران، گزارش روز جمعه روزنامه وال‌استریت‌ژورنال است. این رسانه آمریکایی در این گزارش مدعی شد که آمریکا به متحدان اروپایی‌اش درباره اقدام ایران در تحویل موشک بالستیک کوتاه‌برد به روسیه، اطلاعاتی داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در پاسخ به سوالی دراین‌باره تاکید کرد: ما این گزارش را دیده‌ایم. این قبیل اطلاعات همیشه صحت ندارد. ایران شرکا مهم ماست. ما (روسیه و ایران) در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی و همکاری و گفتمان در تمام حوزه‌ها از جمله حساس‌ترین حوزه‌ها هستیم.

سردار فضل‌الله نوذری، جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء با رد ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه تاکید کرده است که «جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ اوکراین بارها اعلام کرده که حامی هیچ‌یک از طرفین جنگ نیست. هیچ موشکی به روسیه ارسال نشده و این ادعا نوعی جنگ روانی است.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ