اجرای طرح غربالگری و بیماریابی تشدید یافته مالاریا در هرمزگان

اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز اجرای طرح یک‌ماهه بیماریابی فعال و تشدید یافته مالاریا در ماه‌های شهریور و مهر سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجبار ذاکری در این خصوص اظهار کرد: طرح غربالگری و بیماریابی تشدید یافته مالاریا به منظور کشف و درمان زودهنگام موارد مثبت مالاریا از تاریخ ۱۷ شهریور و به مدت یک ماه به صورت همزمان در تمامی شهرها و روستاهای استان هرمزگان انجام می‌شود.

وی افرود: هدف از اجرای این طرح را نمونه گیری از تمامی اتباع غیر ایرانی و جمعیت پرخطر مالاریا به منظور جلوگیری از انتقال محلی این بیماری است.

ذاکری بیان کرد: همزمان و با افزایش ورود مهاجرین به استان و آغاز فعالیت ناقلین بیماری مالاریا، این طرح به صورت فعال توسط پرسنل بهداشتی در تمامی خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: بیماری مالاریا یک بیماری انگلی است که توسط پشه آنوفل ماده ناقل آلوده به وسیله گزش این پشه از فرد آلوده به افراد سالم منتقل و باعث بیماری‌زایی در جمعیت می‌شود، بنابراین جهت شناسایی به موقع افراد آلوده که عمدتاً از اتباع غیرایرانی کشورهای افغانستان و پاکستان هستند، لازم است تمامی این افراد شناسایی، و در طول این یک ماه غربالگری شوند.

ذاکری خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد موارد مثبت مالاریای کشف شده در استان هرمزگان غیرایرانی می‌باشند که تمامی این موارد بلافاصله درمان شده‌اند و تا کنون در سال جاری انتقال محلی این بیماری در جمعیت بومی استان گزارش نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ