استقلال نیازمند آرامش/ علی عسگری پرچم ایران را بالا ببرد

اقتصاد ایران: استقلال در شرایطی باید دوشنبه آینده اولین دیدار خود را در لیگ نخبگان انجام دهد که با توجه به اتفاقات اخیر روزهای دور از آرامشی را سپری می‌کند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «نکونام تا چه زمانی در استقلال می‌‌ماند؟» این عنوان مطلبی بود که در تسنیم مطالعه کردید. همین پرسش عملا آرامش را از باشگاه استقلال و بازیکنانی که قرار است برای این مربی در میادین داخلی و بین المللی به میدان بروند، می‌گیرد. باشگاه استقلال طی هفته اخیر بیشترین التهاب را در تار و پود خود احساس کرده و عملا برای دیدار با الغرافه در لیگ نخبگان آسیا تمرکز کافی را در تمرینات و حواشی پیرامون نداشته است.

مصاحبه‌های مختلف سرمربی، تغییرات مختلف لیست آسیایی و داخلی و عدم استوار بودن عهد و پیمان‌های درونی، خواب را نه تنها از هواداران این تیم بلکه از مدیر و مربی و بازیکن این تیم هم گرفته‌ است.

تنش پس از اولین شکست
اتفاق نادری که در باشگاه استقلال افتاد این بود که پس از اولین شکست در تاریخ هشتم شهریور ماه همه ارکان این تیم لرزید. پس از این تاریخ بود که شایعه شد جواد نکونام از سمت خود در این باشگاه برکنار می‌شود آن هم در حالی که این سرمربی سال قبل تا دقایق آخر مسابقات لیگ برتر مدعی قهرمانی بود و قاعدتا با این رزومه باشگاه استقلال می‌توانست یک فصل کامل از او حمایت کند و در انتظار نتایج نهایی مسابقات بماند اما نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد بلکه در همان شکست اول نظم این باشگاه به هم ریخت و علی‌رغم شایعاتی که بعضا خود مدیران این تیم به آن در صفحات مجازی دامن می‌زدند، هیچ بیانیه و اهتمامی برای بازگرداندن نظم صادر و دیده نشد.

این وضعیت تا ارائه همین گزارش هم ادامه دارد و عملا بازیکنان و هواداران این تیم مطمئن نیستند که سرمربی تیمشان چه کسی است و همه می‌دانیم که چنین وضعیتی به طرز قابل ملاحظه‌ای قدرت و همدلی و نظم تیم را در لیگ نخبگان برهم خواهد‌ زد.

لیست عجیب و سرگشتگی در محله برو بیای استقلال
یکی از اتفاقاتی که حتی پیش از دیدار با استقلال خوزستان در این تیم دیده می‌شد تبدیل شدن لیست بازیکنان استقلال به محله برو بیا بود. جایی که حتی بلانکو مهاجم این تیم تا ساعاتی قبل از این دیدار هم نمی‌دانست می‌تواند به میدان برود یا نه . سرمربی تیم هم نمی‌دانست که کدام ترکیب را باید به میدان بفرستد. این اما آغاز بی‌نظمی بود. آمد و شدهای مداوم مهرداد محمدی آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی و دیگران تا همین امروز هم ادامه دارد و حتی منجر به شکایت باشگاه پرسپولیس از این باشگاه شده و گمان آن می‌رود که در صورت به میدان رفتن مهرداد محمدی نتیجه دیدار استقلال - الغرافه تحت تاثیر هم قرار بگیرد.

همانطور که در مطلبی تحت عنوان «سه پِلن مالکان باشگاه استقلال/ماندن نکونام یا حضور یک خارجی؟» می‌توانید در تسنیم بخوانید مدیران باشگاه استقلال در این 10 روز تقریبا همه جور نقشه‌ای فی البداهه کشیدند و هیچکدام از این نقشه‌ها هم اصولی نبود و به نتیجه نرسید. از مذاکره با فرهاد مجیدی تا مذاکره با ساپینتویی که خود باشگاه به دلیل بی‌نظمی بسیار و شکست در همه دیدارهای بزرگ، او را پس زده و کنار گذاشته بود. مذاکره با مربیان درجه دوم به عنوان مربی موقت برای لیگ نخبگان بماند که البته همه اینها به علاوه پیشنهادی که برای پتف بلغاری فرستاده شد و با مقاومت چند صد هزار نفری هواداران عصبانی استقلال در صفحه رسمی هلدینگ خلیج فارس مواجه شد.

تیم فوتبال استقلال ,

خریدهایی که شائبه داشت
در مدت زمان کوتاهی که جواد نکونام مشکلات اداری خود را برای نشستن روی نیمکت اتمی تیم استقلال رفع می‌کرد خریدهایی عجیب از اروپای شرقی برای استقلال انجام شد که هیچ پایه فنی نداشت. نتیجه خرید وینگر چپ و دروازه‌بانی که گمان می‌رفت هر دو به اندازه قانونی و کافی به میدان نخواهند رفت و سهمیه سال آینده استقلال را خواهند سوزاند؛ کنار گذاشتن دروازه‌بان و هدر رفت بیت المال بود و کار تا جایی پیش رفت که زیکیلیچ پایه درگیری‌های بیشتر در باشگاه استقلال شد؛ «زیلیکیچ از حضور در تمرینات استقلال منع شد». این موضوع بعدها با مذاکره مربی بلغاری از اروپای شرقی مجددا به اوج خود رسید و البته تقریبا هیچ کدام به سرانجام نرسید.

عدم آرامش در استقلال
مجموعه همه این موارد در کنار اشتباهات مدیریتی دیگر منجر به بی‌نظمی‌های بسیار و تضعیف بیشتر این باشگاه مردمی شد تا جایی که مراکز تصمیم‌گیری فراوان باشگاه استقلال نتوانستند هیچ تصمیم صحیح و آرامش بخشی برای ایجاد تمرکز بگیرند و تقریبا همه مدیران این باشگاه تصمیمات یکدیگر را وتو می‌کردند. نماینده تام الاختیار هلدینگ، مدیرعامل استقلال، اعضای هیئت مدیره به جا مانده از دوره ناموفق علی خطیر که آن روزها هم نتوانسته بودند آرامش را به استقلال مستولی کنند در کنار هم تیمی ساختند که کوچکترین ضربه به پیکر کشتی استقلال به هم ریختگی کامل و ترس از غرق شدن را ایجاد کرد.

علی عسگری چند ماه آرامش ایجاد کند
این همه در حالی رخ می‌دهد که جناب علی عسگری به عنوان مدیر با سابقه و کارنامه‌دار هلدینگ خلیج فارس در راس هرم این مجموعه شرکت‌ها حضور دارد و مصائب بسیار بیشتر و بزرگتری از موضوع استقلال را تاکنون مدیریت کرده‌اند و طبیعتا ایجاد تعادل و آرامش و وحدت، حداقل برای یک نیم فصل را به سادگی می‌توانند بر این مجموعه رقم بزنند.

شاید نگاه بیشتر این مدیر و ناخدای بحران‌ها به این مجموعه بتواند کشتی بحران زده استقلال را از این آب‌های متلاطم نجات دهد و چند ماهی آرامش را بر این کشتی اجبار کند، چرا که با ادامه این روند استقلال هم در میادین بین المللی و هم در میادین داخلی نمی‌تواند پرچم خود و پرچم پر افتخار ایران را بالا نگه دارد. شاید وجود مراکز تصمیم گیری متعدد، شاید اشتباهات مدیریتی و شاید عدم وجود یک مدیر قوی این اتفاقات را برای استقلال رقم زده باشد اما هر چه که هست توقع از مدیری با سبقه علی عسگری این توقع را ایجاد می‌کند که آرامش و استحکام بر این مجموعه حداقل برای چند ماه سایه افکند تا این تیم بتواند با هماهنگی و وحدت بیشتر از نام و اعتبار کشور عزیزمان در آن سوی مرزها دفاع کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ