علت اصلی سردردهای سینوسی چیست؟

اقتصاد ایران: یکی از علت‌های شایع برای بروز سردرد سینوسی عفونت است. عفونت‌ها با منشا ویروسی و قارچی موجب ایجاد تورم در بافت‌ها می‌شود و توانایی تخلیه‌ی سینوس‌ها را کم می‌کند. از طرف دیگر التهاب در بافت‌ها نیز با افزایش تولید مایعات و عدم توانایی تخلیه‌ی آن‌ها موجب بروز سردرد سینوسی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت هلال احمر، سردردهای سینوسی به علت التهاب و تورم سینوس‌ها اتفاق می‌افتد و علائم آن مشابه سردردهای میگرنی یا تنشی است. با توجه به اینکه سردردها انواع مختلفی دارد و هر کدام با علائمی خاص بروز می‌کند، در این مطلب قصد داریم شما را با علائم اختصاصی سردرد سینوسی و علت بروز آن آشنا کنیم.

علت سردرد سینوسی چیست؟

یکی از علت‌های شایع برای بروز سردرد سینوسی عفونت است. عفونت‌ها با منشا ویروسی و قارچی موجب ایجاد تورم در بافت‌ها می‌شود و توانایی تخلیه‌ی سینوس‌ها را کم می‌کند. از طرف دیگر التهاب در بافت‌ها نیز با افزایش تولید مایعات و عدم توانایی تخلیه‌ی آن‌ها موجب بروز سردرد سینوسی می‌شود.

همچنین افرادی که به طور مکرر شنا یا غواصی می‌کنند یا کسانی که به ارتفاعات می‌روند، سابقه‌ِ‌ آلرژی یا آسم دارند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به سردرد سینوسی هستند.

علت سردرد سینوسی در کودکان چیست؟

با توجه به اینکه در اغلب موارد سردردهای سینوسی با سینوزیت همراه است، در کودکان هم انتظار می‌رود بروز علائم سینوزیت با بی‌حالی، تب، ورم اطراف بینی و چشم و ترشحات بینی به رنگ زرد یا سبز همراه باشد. با اینکه عفونت‌های سینوس با منشا ویروسی اغلب بدون درمان از بین می‌رود، اما عفونت‌های باکتریایی باید با آنتی‌بیوتیک درمان شود تا از پایدار شدن عفونت و شدید شدن علائم جلوگیری شود.

نشانه‌های سردرد سینوسی چیست؟

اولین علامت سردرد سینوسی درهای ضربان‌دار و مبهم در نواحی سینوسی است که با تکان دادن سر تشدید می‌شود. همچنین افراد مبتلا به سردردهای سینوسی ممکن است در پشت یا زیر چشم هم دردهای مبهمی را احساس کنند. در کنار این موارد سایر علائم سردرد سینوسی شامل موارد زیر است

یکی از ویژگی‌های سردرد سینوسی این است که به تغییرات دمایی حساس است، یعنی وقتی از یک اتاق گرم بیرون می‌روید که هوا سرد است، میزان سردرد تشدید می‌شود. همچنین در مواقعی که فرد سر خود را حرکت دهد و به طرف پایین خم کند شدت سردرد بیشتر می‌شود.

اولین اقدام پزشک برای تشخیص سردرد سینوسی گرفتن شرح حال از بیمار است. به این منظور در مورد زمان و بروز سردرد و نشانه‌های همراه با سردرد از بیمار سوال می‌کند و در صورت نیاز معاینات فیزیکی انجام می‌دهد.

درصورتی‌که این موارد نتواند شواهد کافی از علت ابتلا به سردرد سینوسی ارائه کند، لازم است از تصویربرداری سی‌تی اسکن یا ام‌آرآی استفاده شود.

اصلی‌ترین اقدامات برای جلوگیری از بروز سردرد سینوسی یا کم کردن تعداد دفعات آن شامل موارد زیر است:

درصورتی‌که غذا یا ادویه خاص، بوی الکل، کافئین یا دخانیات سردردهای شما را تشدید می‌کند باید از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

سبک زندگی سالم با رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش و خواب کافی، کنترل استرس از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشگیری از بروز سردرد سینوسی است.

برای انجام فعالیت‌های هوازی باید اول بدن خود را گرم کنید تا از بروز سردرد جلوگیری شود

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ