خط و نشان ملی پوش اسپانیا برای جام جهانی/ فرانسه مدعی قهرمانی است

اقتصاد ایران: بازیکن بارسلونایی تیم ملی فوتسال اسپانیا بر تلاش تیمش برای کسب عنوان قهرمانی جام جهانی فوتسال خبر داد و تیم ملی فرانسه را هم به عنوان یکی از مدعیان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در آستانه شروع رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال مصاحبه ای با «کارتلا» بازیکن تیم ملی فوتسال اسپانیا انجام داده است. این رقابت ها از ۲۴ شهریور به میزبانی ازبکستان آغاز می شود.

اما این بازیکن ۲۹ ساله اهل کادیز، به مدت پنج سال به تیم ملی دعوت نشده بود. انتقال بزرگ او به تیم فوتسال پالما هم نتیجه نداد و پس آن به تیم «وینا البالی والدپنیاس» پیوست اما باز هم امید کمی به دعوت دوباره داشت.

با این حال، کاتلا از تلاش دست برنداشت. در نوامبر ۲۰۲۱ به تیم ملی بازگشت و هرگز به عقب نگاه نکرد. در طول دو فصل فوق‌العاده برای بارسلونا، او خود را به یکی از خطرناک‌ترین وینگرهای جهان تبدیل کرد و به عضو ثابت تیم‌های اسپانیا تحت هدایت فده ویدال تبدیل شد. اکنون کتلا در ۲۹ سالگی برای اولین جام جهانی فوتسال خود آماده می‌شود.

مصاحبه فیفا با کاتلا به شرح زیر است:

فیفا: در ۲۹ سالگی، چقدر هیجان‌زده هستید که به اولین جام جهانی فوتسال خود می‌روید؟
کتلا: اولین جام جهانی فوتسال من یک رویای به حقیقت پیوسته است. مدت‌هاست که در انتظار آن بوده‌ام. امسال برای من مهم بود که به جام جهانی فوتسال بروم، زیرا این تورنمنت انگیزه ای است برای بهتر شده کیفیت هر بازیکن. احساس خوبی دارم، اگرچه باید اعتراف کنم: در ابتدا پیدا کردن ریتم بازی کمی دشوار است. به آرامی اما مطمئن، به سطحی که می‌دانم برای بازی اول تورنمنت نیاز دارم، می‌رسم.

خط و نشان ملی پوش اسپانیا برای جام جهانی/ فرانسه مدعی قهرمانی است

فیفا: شما همیشه بازیکن خوبی بوده‌اید، اما در ۱۸ ماه گذشته به یکی از بهترین وینگرهای جهان تبدیل شده‌اید. دلیل این پیشرفت چیست؟
کتلا: احساس می‌کنم بالغ‌تر شده‌ام؛ در باشگاهی که معتقدم بهترین باشگاه جهان است حضور دارم و رقابت با بهترین بازیکنان شما را وادار به پیشرفت دائمی می‌کند. قبل از پیوستن به بارسلونا هرگز این نوع فشارها را تجربه نکرده بودم. تمایل به پیروزی همیشه آن انگیزه اضافی را به شما می‌دهد که هر بازیکنی به آن نیاز دارد.

فیفا: به نظر شما نقاط قوت اسپانیا چیست؟
کتلا: فکر می‌کنم تیم بسیار خوبی داریم. ما می‌دانیم چه می‌کنیم و از نظر تاکتیکی و استراتژیک به خوبی آماده‌ایم، به ویژه در موقعیت‌های یک به یک، و به توانایی‌های خود بسیار اطمینان داریم. همچنین ما از بلوغ و تجربه بیشتری برخورداریم، که بسیار مهم است. در نهایت، در جام جهانی فوتسال همه چیز بسیار نزدیک است و زمانی که اوضاع خوب پیش نمی‌رود، که برای هر تیمی در یک مقطع اتفاق می‌افتد، باید آرام و مطمئن باقی ماند. فکر می‌کنم ما کمی بالغ‌تر و باتجربه‌تر از دوره‌های قبلی هستیم. تیم بسیار با استعدادی داریم و شانس زیادی برای قهرمانی جهان داریم.

فیفا: فکر می‌کنید چند تیم شانس قهرمانی در ازبکستان ۲۰۲۴ را دارند؟
کتلا: فکر می‌کنم پرتغال و برزیل به دلیل اینکه به عنوان مدعیان اصلی شناخته می‌شوند، فشار بیشتری روی خود حس می کنند، اما صادقانه بگویم، فکر می‌کنم حدود شش یا هفت تیم می‌توانند جام را تصاحب کنند. آرژانتین، اسپانیا و حالا فرانسه بسیار خوب عمل می‌کنند. همه آنها شانس خواهند داشت. سپس تیم‌هایی مانند اوکراین وجود دارند که برای این تورنمنت به خوبی آماده شده‌اند و مطمئن هستم که چند شگفتی دیگر نیز در راه است. فوتسال بسیار رقابتی است و هر تیمی ممکن است هر تیم دیگری را شکست دهد. ما این را در برخی از بازی‌های دوستانه اخیر خود تجربه کرده‌ایم. هشت سال پیش، مقابل تیم‌هایی بازی می‌کردیم که در فوتسال خیلی خوب نبودند و آنها را به راحتی شکست می‌دادیم.

خط و نشان ملی پوش اسپانیا برای جام جهانی/ فرانسه مدعی قهرمانی است

فیفا: انتظار شما از بازی اول برابر قزاقستان چیست؟
کتلا: انتظار دارم یک مسابقه خطرناک و سخت باشد و فکر می‌کنم دروازه‌بان آنها، هیگیتا، نقش مهمی ایفا خواهد کرد. آنها تیمی هستند که رقابت می‌کنند، بازیکنان بسیار خوبی دارند و می‌دانیم که تیم خطرناکی هستند. آنها یک گروه بسیار متحد هستند و یکدیگر را به خوبی می‌شناسند و فکر می‌کنم بازی بسیار دشواری خواهد بود. در اینجا چیزهای زیادی در خطر است و اولین بازی در یک تورنمنت همیشه دشوارتر است.

فیفا: به غیر از اسپانیایی‌ها، بهترین وینگر جهان را چه کسی می‌دانید؟
کتلا: به نظر من، دیگو، هم‌تیمی‌ام در بارسلونا، بهترین وینگر جهان در حال حاضر است. او بازیکنی تعیین‌کننده است و همیشه در مواقع ضروری بهترین بازی خود را به نمایش می‌گذارد. من با او زیاد صحبت می‌کنم و مهم‌ترین چیز این است که او همیشه در مواقع ضروری عملکرد خوبی دارد.

فیفا: در نهایت، آیا اطمینان دارید که در تاریخ ۶ اکتبر در تاشکند جام قهرمانی را بالای سر خواهید برد؟
کتلا: البته که دارم. اگر به توانایی‌های خود برای پیروزی اطمینان نداشتیم، اینجا نبودیم. اتفاقات زیادی ممکن است بیفتد و ما در مسابقات کلیدی فرصتی خواهیم داشت تا نشان دهیم که جدی هستیم. ما می‌خواهیم جام جهانی را ببریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ