کرملین: ادعای ارسال موشک از سوی ایران مطابق با واقعیت نیست

اقتصاد ایران: دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه در نشست خبری خود ادعای ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه را رد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه در واکنش به ادعاهای ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تصریح کرد که این مطابق با واقعیت نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف در نشست خبری امروز خود تاکید کرد: در خصوص ادعا‌هایی مبنی بر تحویل موشک از سوی ایران چنین اطلاعاتی با واقعیات یکسان نیستند.

وی افزود: ایران شریک مهم ما است. در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی و همکاری‌ها و گفت‌وگوهای خود در همه زمینه‌های ممکن از جمله حساس‌ترین حوزه‌ها هستیم. به این کار در راستای منافع مردم دو کشور ادامه خواهیم داد.

پیشتر وال استرت ژورنال در گزارشی ادعایی نوشت که ایران موشک های بالیستیکی را در اختیار روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تحویل داده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که ایران بارها سیاست اصولی خود را بیان کرده و تاکید کرده است که در جنگ اوکراین طرف هیچ کشوری نیست و هیچ سلاحی را در این خصوص ارسال نکرده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود در این خصوص تاکید کرد: ما موضع روشنی در ارتباط با تحولات اوکراین داریم. همواره در این زمینه دیدگاه خود را مبتنی بر اصول مورد اهتمام ایران بیان کردیم. جای تاسف است که برخی طرف‌ها که خود بخشی از جنگ و نزاع در موضوع اوکراین هستند با اهداف سیاسی اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. ما بخشی از جنگ اوکراین نیستیم و راهکار سیاسی بهترین روس برای پایان دادن به بحران است. ما اتهامات نقش ایران در ارسال تسلیحات را قویا رد می‌کنیم. اتهام زنندگان به ایران کسانی هستند که خود جزو ارسال کننده تسلیحات به یک طرف جنگ هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ