اظهارات لاوروف در نشست گفت‌وگوهای راهبردی شورای همکاری و روسیه

اقتصاد ایران: وزیر خارجه روسیه در نشست وزارتی گفت‌وگوهای راهبردی شورای همکاری خلیج فارس و روسیه گفت که خشونت‌های اعمال شده ضد فلسطینیان بی‌سابقه است و منطقه خاورمیانه در آستانه جنگ فراگیر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که امروز در نشست وزارتی گفت‌وگوهای راهبردی بین شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در عربستان سعودی شرکت کرده بود، گفت: خاورمیانه بار دیگر در آستانه یک جنگ منطقه‌ای بزرگ قرار گرفته و مسئولیت مشترک ما این است که مانع از این جنگ شویم.

وی به ناتوانی جامعه جهانی برای توقف جنگ در غزه اشاره و تاکید کرد که این روند باعث التهاب گسترده در اوضاع نظامی و سیاسی تمامی خاورمیانه از مرزهای لبنان گرفته تا اسرائیل (اراضی اشغالی فلسطین) و دریای سرخ شده است، در شرایطی که سطح تقابل بین اسرائیل و ایران نیز به شرایط خطرناکی رسیده است.

وزیر خارجه روسیه ابراز داشت که روسیه با تمامی طرف‌ها در این زمینه تعامل خواهد کرد و بدون حل مشکل فلسطین و رژیم صهیونیستی امکان پیشرفت با ثبات در خاورمیانه قابلیت تحقق را ندارد.

لاوروف خشونت‌های کنونی ضد فلسطینیان را بی‌سابقه دانست و تاکید کرد که هیچکدام از جنگ‌های عربی -اسرائیلی شاهد چنین خشونت‌هایی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه عدم حل و فصل پرونده‌های منطقه‌ای به جنگ فراگیر منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد که روسیه و شورای همکاری خلیج فارس تمام تلاش خود را برای رسیدن به آتش بس و تشکیل دولت مستقل فلسطین بر اساس مقررات بین‌المللی به کار خواهند گرفت.

لاوروف عصر دیروز برای شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس وارد ریاض پایتخت عربستان شد و مذاکراتی را با جاسم البدیوی دبیرکل این شورا و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان داشت.

شورای همکاری خلیج فارس شامل قطر، بحرین، کویت، امارات، عمان و عربستان سعودی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ