نباید از تیم ملی فوتبال ایران انتظار بالا داشت/دیگر بهانه ای نیست

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با بیان اینکه با این وضعیت ورزشگاه‌ها و کیفیت وحشتناک زمین چمن نمی توان از تیم ملی انتظار بالایی داشت گفت: با این حال در بازی دوم که در امارات برگزار می شود، مشکل حل می شود.

صادق ورمزیار در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط که تیم ملی فوتبال ایران برای میزبانی از قرقیزستان در بازی اول مرحله سوم انتخابی جام جهانی داشت گفت: جای تاسف است که مدعی حضور در رده بیست و یکم رنکینگ جهانی فیفا هستیم اما از داشتن یک ورزشگاه استاندارد و زمین چمن با کیفیت محروم هستیم.

این بازیکن سابق فوتبال ایران ادامه داد: در اطراف کشورمان شاهد هستیم که کشورهای کوچکی چون امارات و قطر و بحرین هستند و به اندازه ما هم در فوتبال سابقه و اعتبار ندارند اما ورزشگاه‌های استاندارد، زیرساخت های درست و چمن های با کیفیت دارند ولی ما همچنان در حسرت یک ورزشگاه خوب با تمام امکانات هستیم.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: در حالی که استادیوم آزادی ظرف ۱۸ ماه ساخته شده اما الان نزدیک به دو سال است که این ورزشگاه در حال تعمیر است و هنوز خبری از پایان یافتن مرمت و بازسازی آن وجود ندارد و باید تیم ملی به اصفهان رفته و در ورزشگاه فولادشهر به مصاف حریف برود که متاسفانه چمن آن ورزشگاه هم آنقدر بی کیفیت بود که راه رفتن در آن مشکل است چه برسد به اینکه بازیکنان بخواهند کارهای تاکتیکی و بازی زمینی انجام دهند و نباید با این شرایط انتظار بالایی از تیم ملی در ورزشگاههای خودمان داشته باشیم.

وی در خصوص دیدار تیم ملی برابر قزقیزستان گفت: با توجه به شرایطی که وجود داشت تیم ملی نتوانست نمایش خوبی از خود ارائه دهد. بازیکنان ما بیشتر تمریناتشان برای بازی روی زمین و کارهای تکنیکی بود و زوج سازی هایی که قرار بود در این دیدار انجام شود اما متاسفانه کیفیت بد چمن تمام برنامه های تیم ملی را به هم ریخت و این تیم نتوانست آن طور که می خواست دستورات تاکتیکی را در زمین اجرا کند.

نباید از تیم ملی فوتبال ایران انتظار بالا داشت/دیگر بهانه ای نیست

مدافع سابق تیم فوتبال استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: البته ضعف هایی هم در این دیدار وجود داشت که نمی توان از آن به راحتی گذشت و مطمئنم کادر فنی تیم ملی تا روز بازی با امارات تلاش خواهد کرد تا این نقاط را برطرف کند. ضمن اینکه بازیکنانی چون خلیل زاده و قدوس که عملکرد خوبی در این دیدار نداشتند باید از لحاظ روحی و روانی به شرایط ایده آل رسیده یا کادر فنی تیم ملی در پی آن باشد که نفرات جدیدی را جایگزین کند تا دوباره شاهد عملکرد ضعیف چند بازیکن در دیدار برابر امارات نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: این بازی بعد از مدتها صورت گرفت و همیشه اولین بازی کمی دردسرساز می شود. با توجه به حضور بازیکنان جوان و ترکیب متفاوت این ناهماهنگی های طبیعی است و باید به تیم ملی فرصت داد تا بتواند با انجام تمرینات بیشتر در رسیدن به هماهنگی تیمی و تاکتیکی نمایش قابل قبول تری از خود در دیدارهای بعدی صورت دهد.

ورمزیار در خصوص شعارهایی که برخی تماشاگران علیه سرمربی و بازیکنان تیم ملی دادند گفت: متاسفانه گفتن حیا کن، رها کن در بین طرفداران فوتبال به یک عادت تبدیل شده است و این برای فوتبال ما خوب نیست؛ خصوصا هوادارانی که به ورزشگاه می آیند و باید تحت هر شرایطی از تیم ملی شان حمایت کنند. عربستان برابر اندونزی به تساوی رسید و یا برانکو که سابقه خوبی در فوتبال ایران دارد با ۷ گل از ژاپن شکست خورد اما نمی شنویم که هواداران، کادر فنی و بازیکنان را با بدترین الفاظ بدرقه کنند.

نباید از تیم ملی فوتبال ایران انتظار بالا داشت/دیگر بهانه ای نیست

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال و تیم ملی ایران افزود: جا دارد که طرفداران فوتبال ما که خوشبختانه از فهم و آگاهی خوبی برخوردار هستند دست از این شعار خسته کننده برداشته، از تیم حمایت کنند و اجازه دهند کادر فنی و بازیکنان با آرامش و تمرکز به دنبال موفقیت و رسیدن به جام جهانی باشند.

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار بعدی تیم ملی برابر امارات گفت: به طور حتم این بازی در یک زمین با کیفیت برگزار خواهد شد و این موضوع می تواند به کادر فنی و بازیکنان کمک موثری بکند. ما بازیکنان ریزنقشی همچون مهدی قایدی داریم که در چمن خوب بازی با کیفیتی از خود نشان می دهد و می تواند به راحتی چند مدافع را از پیش رو برداشته و موقعیت سازی کند.

صادق ورمزیار در پایان گفت: سایر بازیکنان ما هم با بودن یک زمین چمن با کیفیت، بازی روان تری از خود ارائه می کنند البته نباید فکر کنیم که امارات را به راحتی شکست می دهیم؛ بنابراین باید کادر فنی، تیم ملی را برای این دیدار از هر لحاظ آماده کند تا بتوانیم امارات را شکست داده و موقعیت خود را برای رسیدن به جام جهانی بهتر کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ