درآمد موقوفات قرآنی زنجان سالانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان است

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: درآمد موقوفات قرآنی زنجان سالانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان است و انتظارات جامعه قرآنی را برآورده نمی‌کند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نزدیک ۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه در استان زنجان داریم که عمده موقوفات یعنی نزدیک به ۶۰ درصد با نیت عزاداری و امام حسین (ع) وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ نیت داریم و تنوع نیات در استان زنجان خوب است، ابراز کرد: این نیات شامل خیرات و مبرات، کمک به فقرا، ازدواج، دانش‌آموزان، خانواده شهدا، بهداشت و سایر موارد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه متأسفانه نیات قرآنی در بین موقوفه‌های استان زنجان نزدیک به صفر است، تصریح کرد: به همین دلیل در حوزه قرآنی برای هزینه‌ها دچار مشکل هستیم.

وی یادآور شد: مسابقات قرآنی سراسری کشور هر سال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود که امسال چهل و هفتمین دوره برگزار شد و هزینه‌های مختلفی مثل بودجه‌های اجرایی، داوران، ایاب و ذهاب، دکور و سایر مسائل را در برمی‌گیرد که این مبالغ سالانه ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

کرمی با بیان اینکه درآمد موقوفات قرآنی استان زنجان سالانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: برای جبران هزینه‌ها از موقوفاتی که به لحاظ شرعی اشکال ندارد، مثل خیرات و مبرات استفاده می‌کنیم و از ظرفیت خیران هم بهره می‌گیریم.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن امسال در پنج رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، دعاخوانی و اذان را ۲۸۳ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۸۸ نفر به مرحله استانی راه یافتند و سه سال پیش پنج رتبه برتر کشوری داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۳۲ نفر نیز در مسابقات معارف از جمله رشته تفسیر شرکت کردند، ادامه داد: زنجان ظرفیت خوبی برای مسابقات قرآن دارد و دارالقرآن و جامعه‌القرآن فعال و از جامعه قرآنی خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: دستگاهی مثل اداره اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی انتظارات جامعه قرآنی برای حمایت از این افراد را برآورده نکرده و دلیل آن کمبود منابع است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ