۵۴ درصد از تصادفات فوتی گیلان مربوط به عابران پیاده بوده است

اقتصاد ایران: رشت- سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ۵۴ درصد از تصادفات فوتی از ابتدای سال تاکنون در گیلان مربوط به عابران پیاده بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فتح الله نصیریان ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از افزایش تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ درصد از آمار فوت شدگان تصادفات رانندگی را عابران پیاده تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد از این آمار به افراد بالای ۵۵ سال اختصاص دارد، افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به خصوص توجه کامل به جلو از سوی رانندگان وسایل نقلیه، رعایت مفاد ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی را که در خصوص شرح وظایف پیادگان می‌باشد را برای عابرین پیاده و به خصوص خانواده‌های دارای افراد مسن نیز ضروری است.

سرهنگ نصیریان با تاکید بر رعایت نکات مهم برای بالا بردن امنیت گفت: همواره از پیاده روها حرکت کنید اگر پیاده رو وجود ندارد و شما باید در این مسیر حرکت نمائید در خلاف جهت جریان خودروها پیاده روی کنید.

وی با اشاره به اینکه شهروندان هنگام عبور از عرض خیابان ابتدا کنار خیابان بایستند تا رانندگان فرصت کافی برای دیدن شما داشته باشند، ادامه داد: هنگام عبور از معبر از تلفن همراه یا هدفون استفاده نکنید تا صدای وسایل نقلیه را بشنوید.

سرهنگ نصیریان تصریح کرد: به خاطر داشته باشید موانعی مانند تیر برق یا وسایل نقلیه پارک شده دید راننده را کاهش می‌دهند، هیچگاه از پشت این موانع وارد نشوید لذا پوشش لباس‌های روشن کمک می‌کند تا رانندگان در زمان تاریکی شما را ببینند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ