۱۸ هزار مترمربع از معابر روستای «قلعه سنگی» خرم‌آباد آسفالت شد

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از آسفالت ۱۸ هزار مترمربع از معابر روستای «قلعه سنگی»، در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پویا تابعی در سخنانی اظهار داشت: در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد ۱۸ هزار مترمربع از معابر روستای «قلعه سنگی» که در مسیر دسترسی به غار تاریخی «کلدر» است، زیرسازی و آسفالت شد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی دره خرم‌آباد فرصتی ارزشمند و مغتنم برای فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی قوم لر است، تصریح کرد: ثبت جهانی دره خرم‌آباد گامی مهم در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شهری و روستایی و عاملی مهم در راستای رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگر در استان است.

۱۸ هزار مترمربع از معابر روستای «قلعه سنگی» خرم‌آباد آسفالت شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، گفت: در این راستا گام‌های بلندی در حوزه‌های مختلف برای ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد برداشته شده است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با بسیج ظرفیت‌ها و امکانات خود و با همکاری سایر ادارات اجرایی استان اقداماتی مؤثر در راستای تحقق این مطالبه عمومی مردم را انجام داده است.

تابعی، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه روستای «قلعه سنگی» در مسیر ورودی غار تاریخی «کلدر» قرار گرفته است، بهسازی و آسفالت معابر این روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد عملیات زیرسازی و آسفالت بیش از ۱۸ هزار مترمربع از معابر روستای «قلعه سنگی» با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در مدت‌زمان یک هفته انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات سنگین خود همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی استان در راستای لایروبی، ساماندهی و پاک‌سازی خرم رود اقدام کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ