پرداخت ۴۳ میلیارد ریال غرامت به واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل

اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از پرداخت ۴۳ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال غرامت از سوی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان به واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل زیرکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: قانون صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با هدف کاهش بار مالی خسارات ناشی از حوادث طبیعی آذر ماه سال ۱۳۹۹ تصویب و صندوق عملاً فعالیت جدی اجرایی خود را از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تمام ساختمان‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی کنتور برق در سراسر کشور تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان هستند، بیان داشت: بخشی از حق بیمه مشترکان از طریق قبوض برق توسط شرکت توانیر دریافت می‌شود.

به گفته وی مالکانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند با تأیید وزارت تعاون از پرداخت حق بیمه معاف بوده و حق بیمه به طور کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

ذاکریان افزود: در ماده یک قانون این صندوق، حوادث هشت گانه طبیعی را شامل شده که شامل حوادث طبیعی از قبیل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین و سونامی بوده و پرداخت خسارت این حوادث برای تمامی ساختمان‌های مسکونی دارای انشعابات قانونی برق پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به وقوع سیل در شهرستان زیرکوه طی اردیبهشت ماه سال جاری و وارد شدن خسارت به برخی از واحدهای مسکونی در این شهرستان بیان داشت: بیش از ۴۳ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال به ۱۷۶ واحد مسکونی غرامت پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سقف خسارت پرداختی از سوی صندوق به خسارت دیدگان در سال جاری ۹۵ میلیون تومان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته نیز بیش از ۵ میلیارد تومان برای واحدهای خسارت دیده از زلزله در شهرستان‌های بشرویه و طبس پرداخت شده است.

ذاکریان با اشاره به تصویب افزایش ۴۰ درصدی سقف بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان برای سال ۱۴۰۴ در هیئت امنای این صندوق عنوان کرد: بر این اساس، در صورت تصویب در هیئت دولت و مجلس، سقف بیمه، برای خانه‌هایی که در سال ۱۴۰۴ بر اثر حوادث طبیعی تخریب می‌شوند، به ۱۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ