استارمر خشونت با چاقو در انگلیس را بحران ملی اعلام کرد

اقتصاد ایران: نخست وزیر انگلیس خشونت با چاقو را یک بحران ملی در کشورش ارزیابی کرده و اعلام کرد که می‌خواهد با تمام توان با آن مقابله کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "کی‌یر استارمر"، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که به طور مستقیم از عواقب مخرب خشونت با چاقو در بریتانیا آگاه است.

استارمر در سخنانی در این باره گفت که به عنوان یک دادستان، خودش تاثیر جنایت با چاقو را بر جوانان و خانواده های آنها دیده است. وی تاکید کرد که یک ابتکار بزرگ برای اصلاح وضعیت در نظر گرفته شده است.

به نوشته رسانه ها، دولت بریتانیا می خواهد به همراه ادریس البا، بازیگر معروف انگلیسی علیه خشونت با چاقو اقدام کند. دولت انگلیس اعلام کرده که جوانان بارها در این کشور کشته می شوند زیرا عاملان آنها را با تیغ می زنند. خبرگزاری بریتانیایی پی ای گزارش داد که حالا کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس می خواهد یک ابتکار مشترک برای مقابله با این بحران با البا ارائه کند.

ایوت کوپر، وزیر کشور انگلیس هم درر این راستا اعلام کرد که انجمن ها و همچنین خانواده های قربانیان و جوانان آسیب دیده باید در این اتحاد شرکت کنند. به گفته وی مشارکت شرکت های فناور، سازمان های ورزشی، بهداشت و درمان و پلیس نیز برای این منظور برنامه ریزی شده است.

هدف این ابتکار همکاری با کارشناسان برای یافتن دلیل درگیر شدن جوانان در خشونت با چاقو است. به گزارش PA، البا گفت: ما باید به علل خشونت با چاقو رسیدگی کنیم، نه فقط علائم. این بازیگر 52 ساله انگلیسی مدت هاست که درگیر این موضوع بوده است.

استارمر، نخست وزیر انگلیس هم از یک بحران ملی صحبت کرد. استارمر اعلام کرد که در سمت رئیس دفتر دادستانی عمومی از نزدیک شاهد تأثیر مخرب جنایت با چاقو بر جوانان و خانواده های آنها بوده است. وی افزود: این یک بحران ملی است که ما با تمام توان به آن رسیدگی خواهیم کرد.

به عنوان مثال، دولت بریتانیا اخیراً خواستار آن شده است که چاقوهای به اصطلاح زامبی با تیغه ها و قمه های تزئین شده به طور داوطلبانه و بدون مجازات قبل از تغییر قانون به مراکز پلیس تحویل داده شوند.

اخیرا تنها در جشنواره بزرگ کارناوال در ناتینگ هیل لندن، دو نفر پس از حملات جداگانه با چاقو جان خود را از دست دادند. صدیق خان، شهردار لندن در پلتفرم X گفت که چنین خشونتی "تکان دهنده، کاملا غیرقابل قبول و خیانت به ارزش هایی است که این کارناوال در جشن های خود مد نظر قرار داد. سازمان‌دهندگان کارناوال نیز در بیانیه‌ای از این کشتار ابراز شگفتی کردند.

در مراسم امسال، در مجموع هشت نفر مورد ضربات چاقو قرار گرفتند و بیش از 300 مظنون دستگیر شدند که بیشتر آنها به دلیل داشتن سلاح تهاجمی یا جرایم مرتبط با مواد مخدر بودند. بر اساس گزارش های پلیس، طی دو روز برگزاری این کارناوال 35 افسر مجروح شدند.

دولت اانگلیس اخیرا در پی افزایش خشونت‌ها با سلاح سرد در این کشور از شهروندان خواست سریعا چاقوهای قمه‌ای شکل موسوم به زامبی را تحویل دهند و در غیر این صورت با مجازات زندان مواجه خواهند شد.

در انگلستان و ولز، چاقوهایی با چنین تیغه‌هایی از 24 سپتامبر با هدف بهبود شرایط قبلی ممنوع می‌شوند. "چاقوهای زامبی" سلاح هایی با تیغه های بزرگ و تزئین شده هستند.

در انگلیس بسیاری از جوانان به طور مکرر در حملات چاقو جان خود را از دست می دهند،. چندی پیش صحنه حمله چند مرد جوان با قمه به یکدیگر در ملاء عام بار دیگر باعث وحشت شد.

یک چاقوکشی مرگبار در بیش از یک ماه گذشته در انگلیس هم در شهر منچستر به مرگ یک زن منجر شد. بر اساس گزارش منابع محلی در جریان چاقوکشی در شهر منچستر، یک مرد 64 ساله، یک دختر 17 ساله و یک زن حدودا 40 ساله در منزلشان در محله "گورتون" (Gorton) به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند و زن زخمی به علت شدت جراحات جان باخت. پلیس بدون اشاره به هویت و انگیزه این حمله گفته یک جوان 22 ساله را در این باره دستگیر کرده است.

چندی پیش نیز یک مادر 34 ساله به همراه دختر 11 ساله اش در میدان لستر (Leicester) در لندن، هدف حمله با چاقوی یک مرد قرار گرفتند و به شدت زخمی شدند.

هویت مهاجم و انگیزه این حمله نیز اعلام نشده است.

بیش از یک یک ماه پیش نیز در شهر بندری ساوت پورت انگلیس یک جوان 17 ساله به یک مرکز برگزاری کلاس‌های تابستانی ویژه دختران خردسال با چاقو حمله و 13 نفر را زخمی کرد که سه دختر خردسال به علت شدت جراحات جان باختند.

براساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس سال گذشته 4 درصد بر شمار جرایم همراه با چاقوکشی در این کشور افزوده و در شمار قابل توجهی از دزدی ها، از وسایل تیزهمچون قمه و کارد استفاده شد. پلیس انگلستان اعلام کرد فقط در انگلیس و ولز، سال گذشته 50 هزار و 510 جرم همراه با چاقوکشی ثبت شد در حالی که در سال 2022، این میزان 48 هزار و 409 فقره بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ