دسترسی به انسولین در کشور رو به بهبود است

اقتصاد ایران: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از تسهیل دسترسی به انسولین در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین صادقیان گفت: پرمصرف‌ترین انسولین برای بیماران مبتلا به دیابت، قلمی و از نوع نوومیکس است.

وی با بیان اینکه این انسولین یک برند خارجی است و کارخانه مربوطه مدتی در تولید دچار مشکل شده بود، افزود: به همین دلیل شاهد کمبود در کشورهای مختلف و همچنین ایران بودیم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه با پیگیری‌هایی انجام شده این انسولین در دسترس بیماران قرار گرفت، افزود: اگر چه دشواری دسترسی بیمار به این دارو ممکن بود به یک یا دو روز هم برسد اما مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تأمین انسولین در کشور شرایط نسبتاً خوبی دارد، گفت: از آنجا که انسولین نوومیکس به صورت سهمیه‌ای در اختیار تعداد زیادی از داروخانه‌ها قرار می‌گیرد، در برخی داروخانه‌ها به صورت کلی‌و بیشتر و مابقی بر اساس سهمیه دریافت می‌کنند.

صادقیان با تأکید به اینکه مشکلی در تأمین انسولین نوومیکس بر اساس سهمیه در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نوع ایرانی آن نیز وارد چرخه توزیع شده که دارویی مطلوب و مشابه نوومیکس است، ضمن آنکه تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه داروی دیگری با نام "رایزودگ" نیز وارد بازار شده که حتی بهتر از نوومیکس عمل می‌کند، گفت: این دارو نیز تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح و سلامت قرار دارد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه احتمالاً در روزهای اخیر بیمه تأمین اجتماعی نیز این دارو را تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: با استقبال پزشکان و بیماران از رایزودگ، دشواری دسترسی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تأمین انسولین نسبت به قبل بهتر شده و نوع ایرانی و خارجی آن در بازار موجود است، گفت: انسولین داروی پرمصرفی است و به محض واردات و طی مراحل قانونی ترخیص و انجام آزمایش‌های مربوطه، در چرخه توزیع شرکت‌ها قرار می‌گیرد و پلن توزیع همزمان به سراسر کشور ابلاغ می‌گردد

صادقیان با بیان اینکه توزیع این دارو زمان مشخصی ندارد و ممکن است در مدت زمان طولانی و یا کوتاه باشد، تأکید کرد: ما بر اساس مصرف این دارو انتظار واردات و توزیع را داریم اما زمان‌بندی مشخص نیست وقتی سهمیه‌بندی اعلام شود در داروخانه‌های مشخص توزیع می‌گردد

وی افزود: اپلیکیشن تی تک و سامانه ۱۹۰ پاسخگو و راهنمای خوبی برای یافتن دارو از نزدیک ترین داروخانه است و بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند برای دریافت اطلاعات و مشاوره توسط کارشناسان مربوطه راهنمایی شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ