بانوان استان ایلام توانمندی‌های بالایی در عرصه های اجتماعی دارند

اقتصاد ایران: ایلام-استاندار ایلام گفت:بانوان استان ایلام توانمندی‌های بالایی در عرصه های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر وز دوشنبه ۱۹ شهریورماه در کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استان با قدردانی از همه بانوان تاثیرگذار استان، گفت: این کنگره در ۸ حوزه اقتصاد کارآفرینی، علمی، پژوهشی و فناوری، فرهنگ و هنر، رسانه و گفتمان‌سازی، ورزش، تعلیم و تربیت، فعالیت‌های اجتماعی، سیاست‌گذاری و حکمرانی برگزار شد و پس از ارسال رزومه ۶۵۰ نفر از بانوان ایلامی به معاونت امور زنان و خانواده و داوری کشوری، ۲۴ نفر با اتکا بر توانمندی علمی، نوآوری و استعداد خود برگزیده شدند که ۸ نفر اول هر کارگروه برگزیده کشوری شدند.

وی با قدردانی از دفتر امور زنان و خانواده استانداری برای برگزاری این کنگره وزین بر استمرار فعالیت‌های مستمر برای استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان استان تاکید کرد و افزود: این مجموعه از ظرفیت و استعداد بالای بانوان ایلامی در همه حوزه‌ها بهره گیرد و برنامه‌های این حوزه به‌صورت مستمر اجرا شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآور شد: در کنگره بزرگ اربعین بانوان ایلامی با عشق به اهل بیت (ع) فارغ از هر شغل، پست و جایگاهی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و در زمینه برپایی مواکب، پخت غذا و توزیع آب به زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) همه توان خود را به‌کار گرفتند.

بهرام‌نیا بیان داشت: زنان این استان، علاوه بر نقش‌آفرینی در تحکیم بنیان خانواده، در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و ورزشی توانمندی‌های خود را اثبات کردند و بارها برای استان افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف خلق کردند.

وی با اشاره به جایگاه و کرامت زنان و توانمندی علمی بالای بانوان ایلامی در حوزه سیاسی، گفت: خانم دکتر سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از مصادیق بارز توانمندی‌های بالای بانوان این استان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی برابری حقوق زن و مردم فقط یک شعار فریبنده و توخالی است اما پس از انقلاب تاکنون در جمهوری اسلامی سهم مدیریتی زنان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

استاندار ایلام با مقایسه توجه به حضور و فعالیت بانوان در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی قبل و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب سهم بانوان از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حدود ۶ درصد بود اما پس از وقوع انقلاب اسلامی سهم بانوان از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تا سال ۱۴۰۱ به ۵۰ درصد رسیده است.

بهرام‌نیا ادامه داد: قبل از وقوع انقلاب اسلامی، بانوان ۵ تا ۶ مدال و عنوان آسیایی داشتند اما پس از انقلاب تاکنون تعداد بانوانی که به مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز در رشته‌های مختلف ورزشی دست یافتند از مرز ۲۰۰ مدال عبور کرده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: امید به زندگی زنان قبل از انقلاب ۵۷.۶ بود اما اکنون امید به زندگی زنان در جمهوری اسلامی به ۷۷.۱ رسیده است و تعداد نویسندگان قبل از انقلاب حدود ۱۰ نفر بود که اکنون به بیش از ۴ هزار نفر رسیده است.

وی یادآورشد: همچنین قبل از انقلاب هیچ بانویی فعالیت نشر در حوزه کتاب نداشت اما امروز تعداد بانوانی که ناشر هستند به ۸ هزار نفر رسیده است.

استاندار ایلام گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها یک درصد زنان در کسوت استاد دانشگاه بودند اما امروز ۲۱ درصد اساتید دانشگاه‌های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، با وجود این‌که زنان این مرز و بوم قبل از انقلاب در عرصه مدیریتی نقشی نداشتند اما امروز ۴۰ درصد زنان کشور در عرصه مدیریتی کشور نقش‌آفرین هستند.

وی ایلام را پایتخت خادمان سیدالشهداء (ع) عنوان کرد و گفت: شهر مهران با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر را بدرقه کرد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: در اربعین، روزانه با زوار گفتگو داشتیم که در این گفتگوها زوار عتبات عالیات از خدمات ارایه شده رضایت داشتند. از همه کسانی که با جان و دل پای‌کار آمدند و زمینه‌ساز سفری ارزان، راحت، ایمن و عزتمند بودند قدردانی می‌کنیم، همچنین از همه بانوان استان که بیشترین تلاش را در برگزاری باشکوه این کنگره داشتند قدردانی می‌کنم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ