درخواست برای تحقیق درباره استفاده اسرائیل از پروتکل هانیبال

اقتصاد ایران: یک سازمان برجسته حقوق بشری با استناد به مدارک موجود در زمینه کشتار ده‌ها صهیونیست توسط ارتش اسرائیل در روز عملیات طوفان الاقصی، خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره استفاده این رژیم از پروتکل هانیبال شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار تحقیقات یک رسانه استرالیایی درباره استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از پروتکل نظامی «هانیبال» در روز 7 اکتبر 2023 یعنی زمان عملیات طوفان الاقصی و کشتار ده‌ها شهرک نشین صهیونیست توسط نظامیان اسرائیلی، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره استفاده این رژیم از پروتکل هانیبال شد و این اقدام را نقض جدی قوانین بین‌المللی دانست.

این سازمان حقوق بشری در بیانیه‌ای هشدار داد که تاخیر در انجام تحقیقات، حفظ شواهد مربوط به واقعیت اتفاقاتی که در 7 اکتبر رخ داده است را دشوار می‌کند.

دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه به نتایج تحقیقات انجام شده توسط نشریه «ای بی سی نیوز» استرالیا درباره استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از این پروتکل در روز عملیات طوفان الاقصی اشاره و تاکید کرد: طبق این تحقیقات، ارتش اسرائیل در حالی که از وجود اسرائیلی‌ها و همچنین شماری از نیروهای حماس در یک سری مراکز اطلاع داشت، آنجا را مورد هدف قرار داده است.

این سازمان افزود که مقامات اسرائیلی، آمریکا را از جمع آوری مدارک درباره نظامیان این رژیم که در عملیات ارتش اسرائیل در 7 اکتبر شرکت کرده بودند، باز داشته است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در ادامه خواستار انجام تحقیقات همه جانبه درباره همه جنایات انجام شده در 7 اکتبر شد، تا اطمینان حاصل شود که حقیقت آشکار می‌گردد و مجرمان واقعی محاکمه می‌شوند.

پیشتر، نشریه استرالیایی ای‌بی‌سی بعد از انجام تحقیقاتی درباره حوادث روز 7 اکتبر 2023 در شهرک‌های اطراف نوار غزه، اعلام کرد که ارتش اسرائیل به‌شکل گسترده از پروتکل نظامی هانیبال در این تاریخ استفاده کرده و ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی را همراه با شماری از مبارزان مقاومت فلسطین قتل‌عام کرده است.

نتایج این تحقیقات نشان داد که 28 بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در روز 7 اکتبر 2023، همه مهمات خود را که شامل صدها گلوله 30میلی‌متری و موشک هل‌فایر بوده است، شلیک کرده‌اند.

بر اساس این تحقیقات، رژیم صهیونیستی همچنین به‌شکل گسترده در ایست بازرسی «بیت حانون»، پایگاه «رعیم» و مرکز نظامی «نحال عوز» برای جلوگیری از اسیر شدن نظامیان خود از پروتکل هانیبال در روز عملیات طوفان الاقصی استفاده کرده بود، اما با وجود این نتوانست مانع اسارت آنها شود.

به گزارش تسنیم، «پروتکل هانیبال» یکی از اصول ارتش اسرائیل است که از سال 1986 به اجرا درآمد. بر اساس این پروتکل، اگر یک نظامی به‌دست دشمن اسیر شد، فرماندهان اجازه دارند برای جلوگیری از اسارت وی دست به هر اقدامی بزنند، حتی اگر این اقدام، جان نظامی به‌اسارت‌درآمده را با خطر مواجه کند. از سال 1986 و بعد از اینکه چند نظامی صهیونیست توسط حزب‌الله لبنان اسیر شدند پروتکل هانیبال توسط ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از اسارت نظامیان کلید خورد و عملیاتی شد.

طبق این دستورالعمل ارتش اسرائیل وظیفه دارد از اسیرشدن نیروهای نظامی جلوگیری کند، در واقع دستورالعمل هانیبال ‌یعنی «سرباز خودی را به‌هرنحو شده از بین ببر تا اسیر نشود». گزارش‌هایی از هدف قرار گرفتن نظامیان اسرائیل توسط نیروهای خودی نیز در دوره‌های مختلف تأیید شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ