استان سمنان ۸۱ هزار نفر ودیعه‌گذار عمره مفرده دارد

اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از اعزام دو کاروان عمره مفرده طی پاییز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: استان ۸۱ هزار نفر ودیعه گذار عمره مفرده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل حج و زیارت استان سمنان بیان کرد: دومین مرحله ثبت نام در کاروان‌های عمره مفرده سال جاری از تاریخ ۱۷ شهریور در کشور آغاز شده است.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی بهتر و جلوگیری از ترافیک اینترنتی ثبت نام‌ها در طی چند روز برای استان‌های مختلف تقسیم بندی شده است که شروع ثبت نام در استان سمنان از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه بیستم شهریور خواهد بود. در این مرحله به استان سمنان دو کاروان در مهرماه تخصیص داده شده است که ظرفیت یک کاروان ۱۳۲ نفر و کاروان دیگر ۱۳۰ نفر است برای پاسخگویی بهتر زائران گرامی و جامانده‌های دوره قبل یک کاروان به شهرستان دامغان و یک کاروان به شهرستان گرمسار اختصاص داده خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین با بیان اینکه با شروع عملیات اعزام که بخش اول این مرحله تا پایان آذر ماه خواهد بود با توجه به تقاضای زائران کاروانهای بعدی پیگیری و اختصاص خواهد یافت، گفت: در این مرحله افرادی که دارای کارت ودیعه گذاری تا اولویت ۱۸۰ هستند می‌توانند در کاروان‌ها ثبت نام کنند و جامانده‌های دوره قبل با هر اولویتی می‌توانند در کاروان‌ها ثبت نام کنند.

چتری با بیان اینکه طول مدت سفر در این دوره نیز ۱۰ روزه خواهد بود و زائران ۵ روز را در مدینه منوره و ۵ روز را در مکه مکرمه خواهند بود و کاروان‌های استان از ایستگاه پروازی تهران عازم سرزمین وحی خواهند شد، تاکید کرد: هزینه سفر کاروان‌های اختصاصی به استان سمنان با توجه به گروه قیمتی حدود ۴۶ میلیون تومان است همچنین در حال حاضر استان حدود ۸۱ هزار نفر ودیعه گذار عمره مفرده در بانک‌های ملی و ملت دارد که از این تعداد ۵۵ درصد را بانوان و ۴۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه متقاضیان ثبت نام علاوه بر مراجعه به کلیه دفاتر زیارتی سطح استان سمنان می‌توانند از طریق رایانه شخصی و گوشی‌های تلفن همراه نیز با مراجعه به سایت my.haj.irاقدام به ثبت نام نمایند، افزود: تاریخ و مراحل ثبت نام نوبت اول سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ شامل استان‌هایی می‌شود که سمنان در زمره آن‌ها است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بیان کرد: مشمولان این دوره؛ متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته که پس از ثبت نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت کرده ولی به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نشده و وجوه ایشان به صورت سیستمی عودت و اولویت ایشان پایدار شده و دارندگان کارت‌های ودیعه گذاری عمره دارای اولویت تشرف ۱ تا ۱۸۰ است.

چتری افزود: نحوه ثبت نام نیز به این شکل است که مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت تکمیل و بروز رسانی اطلاعات، تشکیل گروه در صورت همراهی خانواده و بستگان، انتخاب کاروان مورد نظر و واریز وجه به صورت برخط و مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی) و تحویل مدارک و قطعی نمودن سفر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ