مهر امسال مدارس دولتی عادی کلاس بدون معلم ندارند

اقتصاد ایران: به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، با تدریس ۳۰ هزار معلم بازنشسته و استفاده از معلمان خرید خدمات و اضافه کار معلمان شاغل، مهرماه امسال کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دو هفته تا آغاز سال تحصیلی فرصت باقی است و دانش‌آموزان سراسر کشور روز یکشنبه اول مهر 1403 سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

تجربه تلخ مهر سال گذشته و کلاس‌های بدون معلم با گذشت چند ماه از آغاز سال تحصیلی به‌ویژه در شهر تهران، نگرانی از کلاس‌های درس بدون معلم مدارس دولتی عادی را در مهر 1403 جدی‌تر کرده است به ویژه آنکه این موضوع تأثیر بسیاری در اُفت یادگیری و نمرات دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی دارد.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش، کمبود معلم برای مهر 1403 را 176 هزار نفر اعلام کردند البته بخشی از این کمبود با فعالیت 30 هزار معلم بازنشسته جبران خواهد شد.

مهر امسال کمبود معلم نداریم

در همین ارتباط حمید یزدانی؛ مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه، مهر امسال کلاس بدون معلم نخواهیم داشت و هم‌اکنون مدیران مدارس، برنامه کلاس‌های خود را می‌دانند، گفت: امتحانات جبرانی شهریورماه دانش‌آموزان در پایان مرداد برگزار و ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است.

وی متذکر شد: در گزارش‌های ارائه شده از سوی مدیران در جلسات وزارت آموزش و پرورش، این موضوع مطرح می‌شود که در تمام دوره‌های تحصیلی کلاس درس بدون معلم نداریم و وضعیت نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دبیرستان‌های دوره متوسطه اول گفت: 27 هزار دبیرستان دوره متوسطه اول در کل کشور فعال هستند که 4 هزار مدرسه غیردولتی، هیئت امنایی و شاهد است همچنین1047 مدرسه شبانه روزی در دوره متوسطه اول داریم.

وی افزود: در شهر تهران وضعیت نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است و تعداد مدارس غیردولتی بیشتر است.

ادامه خدمت 30 هزار معلم بازنشسته

علی فرهادی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز درباره وضعیت کمبود معلم در مهر 1403 گفت: وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است و با فرض قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات و استمرار خدمت 50 درصد معلمان بازنشسته، مهر آرامی خواهیم داشت.

وی به این موضوع مهم اشاره کرد که نیاز شدید به معلم تا سه سال آینده ادامه دارد بنابراین برای عبور از این بحران اگر معلمان بازنشسته استمرار خدمت بدهند، یک ماه حقوق به عنوان پاداش دریافت می‌کنند همچنین معلمانی که ساعت حق‌التدریس بردارند به جای 9 ماه به میزان 10 ماه حق‌التدریس دریافت می‌کنند.

همچنین به گفته رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، امسال تلاش شده است تا کلاس‌های درس دوره ابتدایی در آغاز سال تحصیلی بدون معلم نباشند و طبق بررسی‌های استان به استان برنامه ریزی شده است تا در اول مهر به ویژه در دوره ابتدایی در کلاس‌های درس معلم داشته باشیم و درصد زیادی از معلمان ابلاغ قطعی خود را دریافت کرده و می‌دانند در کدام مدرسه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ