نرخ سالانه بیکاری در اصفهان کاهش یافت/ فعالیت۶۰ درصد تعاونی‌ها

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش سالانه نرخ بیکاری در این استان طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم فلاحی صبح دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، با بیان اینکه یکی از افتخارات سه ساله دولت سیزدهم در سراسر کشور کاهش سالانه میزان نرخ بیکاری بود، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ به ۱۰.۷ درصد و در سال ۱۴۰۲ به عدد ۹.۲ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز به ۸.۷ درصد رسید، خاطرنشان کرد: تک رقمی شدن نرخ بیکاری در سیزده - چهارده سال اخیر را همه پارامترهای اصلی بازار کار مطرح می‌کند و وضعیت نرخ بیکاری ما کف میدان در بازار کار با توجه به آمار درصد اشتغال و جستجوی شغل برآورد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیات اینکه توسعه و ترویج تعاونی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد کمتر از ۲ درصد افرادی که در زمینه فعالیت‌های تعاونی مشارکت داشتند متضرر شدند.

۱۸ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی مسکن اصفهان در حال ساخت است

وی با بیان اینکه این مهم به ویژه در تعاونی‌های مسکن مشهود است، ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها در اصفهان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه هم اینک ۱۸ هزار واحد مسکونی در این استان توسط تعاونی‌ها در حال ایجاد است، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که تعداد ۹۶۴ واحد در همین هفته تعاون تحویل می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: کارهایی که طی این سال‌ها در حوزه تعاون انجام شده با اعتماد جامعه صورت گرفته است و بر همین اساس مشارکت مردمی را باید از طریق ابزار تعاون توسعه دهیم.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم هدفمند کردن تشکیل تعاونی با تجمیع سرمایه‌های مردم و در اختیار قراردادن این‌ها در حوزه تولید و ارزش افزوده است که در راستای شعار سال و وظیفه ذاتی در حوزه تعاونی‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزی های متعددی در حوزه تعاون انجام شد که که این مهم را تحقق بخشند، ابراز داشت: از برنامه ریزی های اصلی هدفمند کردن تشکیل تعاونی‌ها بود.

فلاحی با بیان اینکه تشکیل تعاونی به صورت دستوری منجر به ایجاد تولید و خدمات نخواهد شد، اضافه کرد: در سه حوزه آموزش، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم از طریق زیرساخت‌های مختلف وزارت کار و رفاه تلاش شده که بتوانیم جامعه هدف را اقناع کنیم سرمایه‌های خرد در اختیار تولید و خدمات قرارگیرند.

۶۰ درصد تعاونی‌های اصفهان فعال است

وی با اشاره به تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد و غیرفعال ابراز داشت: در این زمینه اهتمام ویژه داشتیم در انحلال تعاونی‌های غیرفعالی که به صورت کاغذی بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هفت هزار تعاونی در استان وجود دارد که ۳۷۰۰ آنها فعال است، اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد تعاونی‌های استان فعال هستند و سالانه یک درصد از تعاونی‌های غیرفعال را وارد مرحله فعال سازی می‌کنیم که بخشی فعال و بخشی وارد فاز انحلال می‌شوند تا ختم تسویه توسط اداره کل تعاون انجام می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه ۳۴ هزار ساعت آموزش برای توسعه کسب و کار تعاونی‌ها داده شده که جهادی در حوزه آموزش است، ابراز داشت: یکی از اقدامات مؤثر دولت سیزدهم بحث تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر است که در ۲ سال اخیر ۳۵ جلسه کمیته مسکن مهر تشکیل شده و تاکنون حدود سه هزار واحد سند برای این مساکن صادر شود که پنج هزار توانستند واحد پایان کار بگیرند.‌

پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در اصفهان

محمدعلی محترم مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان با بیان اینکه در یک سال اخیر نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات در حوزه ایجاد اشتغال جدید یا حفظ اشتغال موجود صورت گرفت، اظهار داشت: در راستای تفاهم نامه وزارت کار و بانک تعاون مبنی بر تأمین تسهیلات به تعاونی‌ها، در استان اصفهان ۸۱۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که منجر به اشتغال ۲۷۱ نفر شده است.

به گفته وی، به شرکت شهرک‌های صنعتی از این محل ۲۳ فقره تسهیلات به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۰۰ نفر پرداخت شد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان اضافه کرد: در زمینه صندوق ملی محیط زیست و طرح‌های منابع طبیعی و محیط زیست نیز ۲۰ فقره تسهیلات و در مجموع ۱۹۶ میلیارد ریال به ۶۸ نفر شد.

به گزارش مهر ۱۶ تا ۲۲ شهریور هفته تعاون نامگذاری شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ