پرداخت تسهیلات باعث تسریع در اجرای مسکن ملی می‌شود

اقتصاد ایران: یزد_ استاندار یزد گفت: با توجه به عبور از عمده مراحل پیچیده پروژه‌های نهضت ملی مسکن، در صورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات، شاهد شتاب بخشی در اجرای این طرح خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی روز دوشنبه در بازدید از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، این نهاد را یکی از مجموعه‌های خدوم و پر تلاش استان خواند و گفت: قریب به نیمی از بار ابرپروژه نهضت ملی مسکن بر عهده این مجموعه است و اهتمام آنها در تسریع در اجرای پروژه‌ها، در خور تقدیر است و انتظار می‌رود مسائل مربوط به پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت شبانه روزی و با جدیت پیگیری شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حوزه تأمین مسکن، به عنوان یکی از نیازهای اساسی خانواده‌ها، بیان کرد: در دولت نهم اجرای طرح «مسکن مهر» به منظور تأمین نیاز مسکن مردم مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در دولت دهم به مرحله بهره برداری رسید، گفت: پروژه‌های مسکن مهر به صورت آپارتمانی و در مجموع در طول هشت سال (دولت نهم و دهم) پیگیری و محقق شد.

فاطمی همچنین با بیان اینکه در زمان اجرای طرح مسکن مهر، کشور به لحاظ پرداخت تسهیلات در وضعیت بهتری قرار داشت، اضافه کرد: در مجموع در قالب طرح مسکن مهر، ۱۱ هزار واحد در استان یزد ساخته و تحویل مردم شد.

استاندار یزد با اشاره به ثبت نام قریب به ۱۴۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان، فرایند پالایش واجدین شرایط، قریب به یک سال به طول انجامید.

فاطمی با بیان اینکه گذر از برخی فرایندها، زمان بر و خارج از اختیارات استانی بود، اظهار کرد: به عنوان نمونه الحاق زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر، نیازمند تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی بود.

استاندار یزد افزود: با توجه به ایجاد صف برای بررسی و تصویب الحاق زمین به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر، فرایند بررسی برخی پرونده‌ها تا ۲ سال نیز زمان برد.

وی ادامه داد: فرایند الحاق زمین به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر، در چارچوب اختیارات استان بود لذا فرایندها در حداقل زمان انجام و فرایند الحاق تسریع شد.

فاطمی با اشاره به رویکرد ویلایی سازی به جای آپارتمان سازی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهارکرد: با اتخاذ این رویکرد، متراژ اراضی مربوط به واحدها را در شهرها و روستا افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه امکان ساخت و ساز واحدها بدون آماده سازی اراضی وجود ندارد، گفت: بخش اعظم فرایند دشوار آماده سازی زمین، جمع آوری نخاله، خیابان کشی و تأمین زیرساخت‌های آب و برق و گاز جهت ساخت واحد مسکونی انجام شده و مابقی در حال انجام است.

استاندار یزد با بیان اینکه از عمده مراحل سختی پروژه‌ها، عبور کرده ایم بیان کرد: در صورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، شاهد شتاب بخشی به روند اجرا و بهره برداری از آنها خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ