چه عواملی باعث واژگونی خودروها در معابر می‌شوند؟

اقتصاد ایران: کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: اختلاف سطح در راه یکی از دلایل واژگونی خودروها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مصطفی زینی‌وند در خصوص عوامل مؤثر در واژگونی‌ها در معابر توضیح داد و گفت: یکی از علل بروز و دخیل در تصادفات، می‌تواند نقص در راه باشد که مصادیق متعددی در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: از جمله این موارد می‌توان به کندگی سطح راه و اختلاف در شانه راه اشاره داشت که اگر وجود داشته باشد قطعاً راننده نمی‌تواند به موقع عکس‌العمل مناسبی را از خود نشان داده و چون در خروج از راه تأثیر دارد منجر به واژگونی می‌شود.

سرهنگ زینی‌وند بیان داشت: ایجاد سرعت گیر و سرعت گاه‌های غیر استاندارد که به عنوان یکی از تکنیک‌های آرام سازی ترددها به کار برده می‌شود نیز باید طبق قواعد و دستورالعمل‌های خود بکارگیری شود که اگر رعایت نشود و یا اگر به صورت غیر استاندارد در سطح راه‌ها اجرا شود می‌تواند خود عامل تصادفات و کاهش ایمنی شود که باید قبل از نصب این سرعت گاه‌ها با نصب علائم و تابلوها رانندگان را از وجود آن مطلع کنند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: نبود و یا نقص روشنایی نیز یکی از مواردی است که به عنوان نقص راه تلقی می‌شود. در جاهایی که ما نقص راه داریم یکی از این موضوعات می‌تواند نقص سیستم روشنایی باشد.

وی گفت: عدم ایمن سازی به هنگام عملیات‌های اجرایی در سطح راه نیز یکی دیگر از این موارد است. فعالیت‌های عمرانی که در سطح راه وجود دارد چنانچه به موقع ایمن سازی نشود و تابلوها در محل به موقع نصب نشود می‌تواند یکی از موارد نقص راه باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ