یارانه آزمایشگاهی به ۱۳۰۰۰ دانشجو و ۱۰۰۰۰ هزار استاد رسید

اقتصاد ایران: مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت: با اعطای یارانه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۱۳ هزار دانشجو و ۱۰ هزار عضو هیئت علمی، دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاهی تسهیل شد. این اقدام به افزایش کیفیت پژوهش‌ها کمک خواهد کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا اسدی‌فرد؛ مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از یارانه فصل پاییز ویژه اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خبر داد.

اسدی‌فرد با اشاره به اعلام یارانه فصل پاییز خدمات آزمایشگاهی و فعال‌سازی طرح اعتباری ویژه اعضای باشگاه مشتریان اعلام کرد: با فعال شدن طرح‌های اعتباری پاییز شبکه آزمایشگاهی، مخاطبان می‌توانند برای خدمات آزمایشگاهی تخفیف پنجاه درصد تا سقف 40 میلیون ریال دریافت کنند.

وی با اشاره به نقش شبکه آزمایشگاهی در استفاده بهینه از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی موجود در کشور از یک سو و کمک به انجام پژوهش‌های کارآمد عنوان کرد: توسعه و رونق پژوهش‌های کارآمد مستلزم دسترسی بهتر فعالان زیست‌بوم پژوهش، فناوری و نوآوری به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت را از مهم‌ترین اهداف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی عنوان کرد و افزود: ایجاد بستری مساعد برای دسترسی بهتر محققان و پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان حوزه علم و فناوری به تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و همچنین افزایش بهره‌وری زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی سراسر کشور، مهم‌ترین رکن فعالیت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی تصریح کرد: شبکه آزمایشگاهی در همین راستا به گروه‌های مخاطب مختلف از جمله دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران که از شرایط لازم برخوردار باشند، یارانه استفاده از خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌کند.

اسدی‌فرد درباره میزان این اعتبار برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پاییز سال جاری گفت: بر اساس مصوبات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، اعتبار ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مبلغ 40 میلیون ریال با 50 درصد تخفیف استفاده از خدمات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عضویت بیش از هزار و 790 مجموعه آزمایشگاهی در شبکه آزمایشگاهی و امکان بهره‌مندی مخاطبان از خدمات و امکانات این تعداد آزمایشگاه‌ها با پراکندگی در اقصی نقاط کشور گفت: این مجموعه‌های آزمایشگاهی، بیش از 34 هزار و 300 تجهیز آزمایشگاهی را به اشتراک گذاشته‌اند و بیش از 160 هزار و 300 خدمت آزمایشگاهی را ارائه می‌کنند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، امکان استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی به اشتراک‌گذاشته شده برای مخاطبان تمامی استان‌های کشور را یادآور شد و افزود: درحال حاضر 31 استان و 170 شهر کشور تحت پوشش آزمایشگاه‌های عضو این شبکه آزمایشگاهی قرار دارند و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، بستری مساعد برای دسترسی هرچه بهتر نخبگان، مخترعان، دانشگاهیان، پژوهشگران، فعالان صنعت، فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از تمام نقاط کشور فراهم کرده است.

بهره‌مندی بیش از 13 هزار دانشجو و 10هزار عضو هیئت علمی از یارانه خدمات آزمایشگاهی

اسدی‌فرد با اشاره به استقبال گسترده دانشگاهیان واجد شرایط از تسهیلات اعتباری خدمات آزمایشگاهی عنوان کرد: اعضای هیئت علمی و دانشجویان در فصل بهار و تابستان 1403 از تسهیلات 40 میلیون ریالی با 50 درصد تخفیف بهره‌مند شده‌اند و یارانه شبکه آزمایشگاهی سال جاری در فصل بهار به 5014 عضو هیئت علمی و 699 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و در فصل تابستان به چهار هزار و 877 عضو هیئت علمی و شش هزار و 400 دانشجوی تحصیلات تکمیلی تخصیص داده شده است.

وی درباره استفاده از یارانه‌های اختصاص یافته عنوان کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از این یارانه‌ها در طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت و تعداد چهار هزار و 204 نفر دانشجو و سه هزار و 25 نفر عضو هیئت علمی در فصل بهار و تعداد هزار و 219 دانشجو و دو هزار و 263 نفر عضو هیئت علمی در فصل تابستان با مراجعه به آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از یارانه خدمات آزمایشگاهی خود استفاده کرده‌اند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی خاطرنشان کرد که در دو فصل گذشته 247 میلیارد ریال اعتبار خدمات آزمایشگاهی در قالب طرح بهار و تابستان توسط دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان استفاده از اعتبارات فصلی، لازم است برای دریافت اعتبار خود، عضو باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی باشند، ادامه داد: تمامی گروه‌های مخاطب استفاده از اعتبارات و تسهیلات متنوع شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، باید از طریق مراجعه به سایت باشگاه مشتریان شبکه به نشانی my. labsnet.ir نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کرده و از ساعت 9 صبح اول مهرماه جاری نسبت به بارگذاری مدارک لازم اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ