«جنون اخلاقی» مارگارت اتوود در بازار نشر

اقتصاد ایران: رمان «جنون اخلاقی» نوشته مارگارت اتوود با ترجمه منیژه صدیقی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «جنون اخلاقی» نوشته مارگارت اتوود به‌تازگی با ترجمه منیژه صدیقی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌ترجمه سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات مک‌کلاند و استیوارت منتشر شده است.

مارگارت اتوود نویسنده کانادایی متولد ۱۹۳۹ و یکی از نویسندگان خارجی شناخته‌شده در بازار ایران است. او پنج‌مرتبه نامزد جایزه بوکر بوده که یک‌بار از این‌نامزدی‌ها به برنده‌شدنش انجامیده است. «سرگذشت ندیمه» و «وصیت‌ها» ازجمله آثار او هستند که در ایران ترجمه شده و شناخته‌شده هستند.

«جنون اخلاقی» درباره روح و ذهن انسان است. تجاوز به ذهن و تعرض روانیِ مخفیانه از قدیمی‌ترین جرایم بشری‌اند. این‌جرایم احتمالاً به ایام پیش از تاریخ و زمانی بازمی‌گردند که انسان نخستین بار دریافت می‌تواند از ویژگی‌های همدلی و تفاهم انسانی جهت اِعمال قدرت بر همنوعانش استفاده کند.

اتوود در این‌رمان تلاش کرده نشان دهد تبدیل ذهن انسان به یک‌ماشین پاسخگو چگونه رخ می‌دهد. او معتقد است این‌استحاله ممکن است به‌خاطر جریان‌های پنهان فرهنگی باشند؛ همچنین نتیجه آزمایش‌هایی باشند که در خدمت ایدئولوژی سیاسی و قدرت‌اند.

«جنون اخلاقی» در ۱۱ فصل نوشته شده که به این‌ترتیب‌اند: خبرهای بد، هنر آشپزی و پذیرایی، اسب‌سوارِ بی‌سر، آخرین دوشس من، جای دیگر، مونوپولی، جنون اخلاقی، اسب سفید، موجودات، شکست مفتضحانه در لابرادور، پسرها در آزمایشگاه.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

تیگ گفت پسرها بقیه تابستان را در مزرعه می‌مانند _ تصمیمی که در آخرین لحظه گرفته شد، چون اونا به تعطیلات می‌رفت _ به استراحتگاهی در کارائیب، تنها هم نبود.

تیگ پرسید: «مشکلی نیست؟» و نل جواب داد البته که نه، ولی بهتر بود از قبل به او می‌گفتند. تیگ گفت قبلی وجود نداشته.

نل فهرستی را با آهن‌ربا به یخچال چسباند. لیستی از وظایف مربوط به تمیزکاری: جاروکردن، تمیزکردن میز، شستن ظروف. برای آن‌ها نوبت تعیین شده بود. خودش شستشوی لباس‌ها را انجام می‌داد. ماشین رخت‌خشک‌کنِ دست‌دومِ دمدمی‌مزاجی که پیدا کرده بودند به کارش آمده بود و بعد هم لباس‌ها را به خط آویزان می‌کرد. باز هم نان می‌پخت، و با تخم‌مرغ‌های اضافی و خامه‌ای که از خانم روبلین گرفته بود پای و بستنی درست می‌کرد. علاوه بر این، به کار انگورهای رسیده می‌پرداخت. نمی‌توانست همه آن‌ها را به ژله تبدیل کند. سعی کرد مقداری از آن‌ها را در آفتاب خشک کند، ولی فراموش شد و آن‌ها خراب شدند. با وجود فهرست‌های متعددی که داشت، نمی‌توانست همه‌چیز را درست پیگیری کند.

این‌کتاب با ۲۵۵ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۲۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ