طرح تفصیلی کرج تایید رسید

اقتصاد ایران: کرج- رئیس شورای اسلامی شهرکرج گفت: طرح تفصیلی این کلانشهر پس از بررسی کارشناسانه به تایید اکثریت اعضای این شورا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود محمدی روز دوشنبه در یکصد و هفتاد و نهمین نشست کمیسیون تلفیق شورای اسلامی کلانشهر کرج افزود: طرح تفصیلی جدید شهر کرج در چهار پهنه از جمله سکونت، فعالیت مختلط و حفاظت تدوین شده است.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی قدیمی شهر کرج بلند مرتبه سازی مسکونی عام تا ۶ طبقه است که در طرح جدید بیش از این بلند مرتبه سازی و مجتمع‌های مسکونی پیش بینی شده است.

محمدی گفت: در طرح جدید موضوع بازسازی بافت‌های فرسوده شهری و واحدهای مسکونی سبز نیز دیده شده است؛ پهنه‌هایی که امکان بلند مرتبه سازی وجود دارد در قالب طرح تفصیلی نیز قابل اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: طرح تفصیلی جدید این کلانشهر ساخت و ساز بر تراکم مساحت و بلوک ساختمانی متمرکز است که این موضوع در طرح قدیم بر تراکم قطعه محور بود و به قطعات تراکم می‌دادیم اما در طرح جدید مبنای تراکم مساحت و بلوک است و از ناترازی ارتفاع بین قطعات مسکونی مختلف جلوگیری می‌شود.

محمدی افزود: در طرح تفصیلی قبلی قطعات کمتر از ۱۵۰ مترمربع جایگاه ویژه ای داشتند اما در طرح جدید با توجه به عرض معابر مجوز تراکم ساختمانی داده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: در طرح قدیم تفصیلی ناهمگونی شهری وجود داشت اما این موضوع در طرح جدید بازنگری شده است.

وی تاکید کرد: در طرح جدید تلاش شده تا مشکل ۲ نقشه‌ای ساختمان‌ها بر طرف شود و پروانه‌های ساختمانی مطابق با واقعیت صادر خواهد شد.

محمدی گفت: بحث احداث پارکینگ‌ها در بافت‌های مسکونی با توجه به عرض قطعات باید تسهیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ