خروج از افغانستان بزرگترین تحقیر آمریکا در نیم قرن گذشته بود

اقتصاد ایران: نیویورک پست در مطلبی خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان را بزرگترین تحقیر این کشور در نیم قرن گذشته دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روزنامه نیویورک پست در تحلیلی نوشت دولت بایدن تلاش داشت با خروج از افغانستان و پایان دادن به جنگ 20 ساله آمریکا در این کشور امتیاز سیاسی بگیرد و مقامات ارشد نظامی نیز «دروغ‌های» دولت بایدن را درباره خروج بی‌خطر از افغانستان را ‌طوطی‌وار تکرار کردند.

«ویکتور دیویس هانسون» یکی از اعضای برجسته «مرکز عظمت امریکا» در تحلیلی برای نیویورک پست نوشت بسیاری از مقام‌های اطلاعاتی در داخل و خارج از وزارت دفاع آمریکا هم به بایدن و هم مقام‌های ارشد پنتاگون هشدار داده بودند هرگونه عقب‌نشینی عجولانه و کامل، به فروپاشی دولت افغانستان خواهد انجامید؛ با این حال بایدن با پایان دادن به جنگ دو دهه‌ای در بیستمین سالگرد یازده سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان به دنبال امتیاز سیاسی بود.

وی اظهار داشت این توصیه‌ها و هشدارها نادیده گرفته شدند و در نتیجه ماجراجویی دولت بایدن 13 نظامی آمریکایی و ده‌ها شهروند افغان بی‌دلیل کشته شدند.

هانسون همچنین تصریح کرد پس از «بزرگ‌ترین تحقیر نظامی آمریکا در نیم قرن گذشته»، بایدن و بسیاری از رسانه‌ها به دروغ گفتند که این مأموریت یک عقب‌نشینی موفقیت‌آمیز بود.

پیش‌تر، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در جمع حامیانش در آلاباما ضمن حمله به سیاست های دولت جو بایدن در قبال افغانستان و خارج کردن نیروهای نظامی آمریکایی از خاک این کشور، گفته بود: تحولات افغانستان، بزرگترین تحقیر سیاست خارجی در تاریخ آمریکا به شمار می رود.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ