تعیین تکلیف ۲۶۰ میلیاردی اموال تملیکی انبارهای آذربایجان غربی

اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از فروش و تعیین تکلیف بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان از اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی آخرین وضعیت قاچاق کالا و ارز در دادگستری و تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: با بررسی‌های میدانی آخرین وضعیت استان در پارکینگ‌ها و انبارهای مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و گمرکات استان حکایت از انباشت اموال توقیفی و رسوب کالاهای توقیفی که در فرایند قانونی نگهداری می‌شود، دارد.

وی افزود: باید ضمن به‌روزرسانی انبارها و پارکینگ‌ها و نیز مراقبت و صیانت از این اموال توقیفی نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تاکید بر مقابله جدی با پدیده قاچاق به موقعیت خاص استان با وجود ۶ گمرک و پایانه مرزی گمرکی اشاره و گفت، این ظرفیت بزرگ استان در عین حال که یک فرصت مناسب است نیازمند رصد و مراقبت شبانه روزی است و باید به نحو شایسته و درست اقدام شود تا از متروکه و رسوبی شدن کالاها و اموال جلوگیری به عمل آید.

عتباتی در ادامه با تشریح وضعیت موجود در برخی پارکینگ‌ها وضعیت را غیر قابل قبول اعلام و خطاب به دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضائی تاکید کرد باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف خودروها و اموال مردم اقدام شود.

وی افزود: خودروها و اموال توقیفی در واقع بیت‌المال هستند و هیچ گونه تضییع یا تفریط پذیرفته نیست و باید به صورت جدی و مستمر با نظارت‌های دستگاه قضائی تعیین تکلیف‌ها انجام شود.

عتباتی به توفیقات حاصله در تعیین تکلیف تعداد کثیری خودرو در مرز شمال‌غرب که در حال متروکه شدن به نفع کشور ترکیه بود اشاره و گفت: بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شده است و ۱۶۰ میلیارد تومان هم در مزایده ۲۰ شهریور ماه تعیین تکلیف خواهد شد لذا باید در سایر موارد هم اینگونه عمل شود تا اقدامات منجر به تعیین تکلیف‌های مؤثر و نتیجه بخش شود.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: یکی از موضوعاتی که از دادستان کل کشور مورد پیگیری است موضوع تعیین تکلیف اموال و خودروهای موجود در انبارها و پارکینگ‌های مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و گمرکات است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم مرجع توقیف خودروهاست که باید دقیقاً در زمان تحویل به پارکینگ‌ها معین شود تا پیگیری‌های بعدی به موقع انجام شود.

در ادامه جلسه اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات جلسه پرداختند و نهایتاً جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ