بازی با امارات زیباتر خواهد بود/ چینش هافبک های تیم ملی مشکل داشت

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال ایران با تحلیل بازی تیم ملی مقابل قرقیزستان گفت: چینش هافبک های وسط ایرادهای فنی داشت که در بازی با امارات قطعا برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران تمرینات خود را برای بازی با امارات ادامه می‌دهد. این تیم که نخستین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل قرقیزستان را با پیروزی یک بر صفر پشت سر گذاشت با انتقادات زیادی از سوی تماشاگران این دیدار و تعدادی از کارشناسان روبرو شد.

کاظم محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر، تحلیل متفاوتی از بازی تیم ملی ایران و اشتباهات فردی آنها داشت. او در آستانه بازی ایران با امارات در هفته دوم از مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اشتباهات تاکتیکی در بازی قبل را مطرح کرد و درباره جوان‌گرایی نیز توصیه‌هایی را داشت که در پی می‌خوانید:

کتمان حقیقت نکنیم

مدافع پیشین تیم ملی ایران درباره عملکرد ملی پوشان در بازی با قرقیزستان گفت: حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد. در بازی با قرقیزستان خوب نبودیم اما باید شرایط را هم در نظر بگیریم. نفرات جدید وارد بدنه تیم ملی شده اند و هماهنگی آنها هزینه دارد. جوان‌گرایی زمان می‌خواهد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ترکیب جدید روی چمن ضعیف کافی است تا شما یک بازی نه چندان خوب انجام دهید. ما نباید واقعیت را نادیده بگیریم و بیهوده تعریف و تمجید کنیم اما به همان اندازه لازم است همه جوانب را بررسی کنیم.

محمودی افزود: قرقیزستان دفاع سه لایه داشت و می‌خواست روی ضد حمله‌ها به گل برسد. در نیمه دوم هم کاملاً به خواسته اش رسید اما نباید اشتباهات فردی را به اسم تیم ملی گذاشت.

جوان‌گرایی یک شبه نداریم

کاظم محمودی برای جوان‌گرایی بها تعیین کرد و آن را کار سخت امیر قلعه نویی دانست و گفت: قلعه نویی کهنه کار است و می‌داند چه تیمی را باید درست کند. ما نیاز به جوان‌گرایی داشتیم. اگر این گام‌ها را آهسته برنداریم در جام جهانی به مشکلات جدی می‌خوریم. نمی‌توان یک شبه و تنها روی یک بازی بگوییم که نسل فوتبالی را باید تغییر دهیم. زمان لازم می‌خواهیم تا حداقل بتوانیم در یک سال آینده تیمی مناسب با شیب ملایم جوان‌گرایی ایجاد کنیم.

چمن بد یعنی بازی بد!

پیشکسوت فوتبال کشور درباره صحبت‌های مهدی طارمی در خصوص تأثیر زمین چمن نامرغوب در کیفیت بازی تیم ملی تاکید کرد: قطعاً نمی‌توان بازی خوبی در چمن نامرغوب داشت. تأثیر مستقیم روی عملکرد تیمی خواهد گذاشت.

چینش نامطلوب هافبک‌ها

محمودی با اشاره به عملکرد خطوط سه گانه تیم ملی ایران در جریان بازی با قرقیزستان گفت: شجاع خلیل زاده رهبر واقعی خط دفاعی تیم ملی شده است. او شاید سن و سال دارد اما فعلاً جانشین ندارد و خیلی خوبی می‌تواند رهبری کارهای دفاعی را بر عهده بگیرد. مدافعان دیگر همچون آریا یوسفی نیاز به تقویت پست دفاع دارد. امین حزباوی هم دو اشتباه داشت که به هر حال همان بحث هزینه در راستای جوان‌گرایی است.

کارشناس فوتبال کشور از چینش خط میانی ایراد گرفت و گفت: مشکل اصلی در خط هافبک است. ما در بازی با قرقیزستان دو هافبک وسط داشتیم. امید نورافکن و سامان قدوس شبیه به همدیگر هستند. آنها در بحث دفاعی خیلی کمک نکردند و نگاه رو به جلوی آنها گاهی باعث غفلت تیم در ضد حمله‌های قرقیزستان شد. همین امر هم برای ما مشکل جدی درست کرد. خط حمله هم که جزو بهترین هاست و واقعاً خوب کار می‌کنند.

پیش بینی بازی با امارات

بازیکن پیشین تیم ملی ایران در خصوص تفاوت بازی تیم ملی ایران با امارات نسبت به دیدار با قرقیزستان یادآور شد: مطمئن هستم بازی زیباتری را از تیم ملی ایران مقابل امارات خواهیم دید. تیم ملی با هماهنگی بیشتری بازی خواهد کرد و قطعاً تغییر تاکتیک به کمک ما در بازی مهم با امارات می‌آید.

بازی با امارات زیباتر خواهد بود/ چینش هافبک های تیم ملی مشکل داشت

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ