تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

اقتصاد ایران: پشت مو از آن استایل‌های مویی است که تقریباً همه در بدبودن آن اتفاق نظر دارند. شما کسی را سراغ دارید که از این شکل آرایش مو خوشش بیاید یا آن را بپسندد؟

چی بپوشم: پشت مو از آن استایل‌های مویی است که تقریباً همه در بدبودن آن اتفاق نظر دارند. شما کسی را سراغ دارید که از این شکل آرایش مو خوشش بیاید یا آن را بپسندد؟ هرگز. در دهه‌های گذشته، در حوالی دهه ۶۰ و ۷۰، ماجرای پشت‌موها متفاوت از حالا بود. در آن زمان، مردان و پسران جوان با این سبک از آرایش موها، دل خیلی‌ها را به چنگ می‌آوردند.

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

استفاده از این استایل در برخی از سریال‌ها و آثار سینمایی اخیر هم زیاد دیده می‌شود. منظور فیلم‌هایی است که پلی به دهه‌های گذشته می‌زنند و هدف نوستالژی‌بازی دارند. در ادامه، به بازیگرانی اشاره می‌کنیم که پشت مو را روی صحنه به استایل خود اضافه کرده‌اند و کاربران را به فکر انداخته‌اند که این مدل مو به کدامشان بیشتر می‌آید؟

نوید محمدزاده و محسن تنابنده

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

ترکیب محمدزاده و تنابنده در فیلمی طنز، آن هم به کارگردانی رامبد جوان تعجب‌برانگیز است. ظاهراً جوان هم به سراغ موضوعی با حال و هوای استایل و دهه‌های گذشته رفته است. در خبر مربوط به فیلم زودپز آمده که انفجار یک زودپز باعث می‌شود تا جوان، تنابنده و محمدزاده با هم داستان‌هایی کمدی را تجربه کنند. باید دید که نتیجه این بازگشت به سفری در زمان و دهه‌های پیش، چه نتیجه‌ای خواهد داشت. این استایل مو به تنابنده که سال‌هاست، موهای واقعی خود را از دست داده، بسیار می‌آید. نوید هم قیافه جالب توجهی پیدا کرده است. امیدواریم که این استایل دهه شصتی، در زودپز با خنده و داستانی پرکشش همراه شده باشد.

رضا عطاران

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

عطاران بی‌شک یکی از بهترین طنزپردازان دنیای تصویر در ایران است. او با اکت‌ها و ژست‌های چهره خود می‌تواند، به‌سادگی در تولید و خلق نقشی ماندگار و بامزه موفق باشد. حال به این ترکیب جادویی از نمک و طنز، پشت مو هم اضافه کنید تا شخضیت فراموش‌نشدنی ارژنگ در فیلم نهنگ عنبر شکل بگیرد. ارژنگ راوی ماجرا جوان‌های دوران جنگ است که سعی داشتند با استایل مو و پوشش، خود را به هنرپیشه‌های غربی مطرح آن دوران نزدیک کنند. هرچند که نتیجه تلاششان در زمان کنونی بسیار خنده‌دار است، اما در گذشته این پشت‌موها از نشانه‌های استایلی ناب و به‌روز بوده است. در نهنگ عنبر، ارجاعات بسیار خنده‌داری به مدوفشن در دوره‌های گذشته و دهه شصت یا هفتاد می‌شد. مهناز افشار، عطاران و ویشکا آسایش هم به خوبی از پس اجرای این نقش‌ها برآمده بودند.

رضا شفیعی‌جم

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

شفیعی‌جم استاد طراحی تیپ‌های مختلف است. او بازیگری قوی در این زمینه به حساب می‌آید و گاهی گریم‌ها و مدل استایل موهایش هم به‌شدت در این مسیر به او کمک می‌کنند. نقش کامبیز در سریال جایزه بزرگ از همین موارد بود. او در آن سریال، نقش جوانی شهرستانی را ایفا می‌کرد که اگرچه از دهه شصت و هفتاد فاصله گرفته بود، اما کماکان به مدل موهای آن دوره عشق می‌ورزید و به آن ارادت داشت. پشت موها، پیراهن‌های طرحدار و آن کت سفید کامبیز باغی، در کنار لحن حرف‌زدن او باعث شدند که نقشی خاطره‌انگیز شکل بگیرد. البته شاید پشت موهای کامبیز با سایر گزینه‌های فهرست این مقاله متفاوت باشد. در واقع، باقی شخصیت‌هایی که نام می‌بریم، داستانی در دهه‌های گذشته را روایت می‌کنند، اما نکته متمایزکننده شفیعی‌جم، نامناسب بودن مدل موهایش برای دورانی بود که در آن، زندگی می‌کرد. در واقع، از پشت مو برای نشان‌دادن سبک و استایل نامطلوب این شخصیت استفاده شده بود. کامبیز باغی شخصیت خنده‌داری بود که استایل خوبی نداشت. او را به یاد دارید؟

امیرحسین رستمی

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

امیرحسین رستمی هم استایل پشت مو را تجربه کرده است. هرچند که او به طور کلی، چهره‌ای امروزی دارد و زیاد در قالب افرادی با چنین تیپ و استایلی باورپذیر نیست، اما به هرحال، با این سبک از مدل موها در فیلم گیجگاه ظاهر شد. کلیشه استفاده از چنین استایلی، دیگر آن‌قدرها هم جذاب نیست و به نظر می‌رسد که کارگردان‌ها باید به سراغ سوژه‌های جدیدتری بروند. در تصویر بالا، نمونه‌ای از استایل پشت‌مویی امیرحسین رستمی را مشاهده می‌کنید. جوانان گذشته با این مدل مو و استفاده از کاپشن‌های خلبانی و شلوارهای پیله‌دار، سعی می‌کردند که از ظرفیت‌های دلربایی دوران جوانی، نهایت بهره را ببرند.

هادی کاظمی

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شدتصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

هادی کاظمی با پشت موهای بلندش در اکازیون، باز هم نقشی را بازی می‌کند که در سال‌های پیش تعریف شده و جان گرفته است. هرچند که چنین گریم و سوژه‌هایی دیگر زیادی تکراری شده‌اند و حتی از حالت نوستالژی‌های دوست‌داشتنی بیرون آمده‌اند، اما نمک ذاتی کاظمی در پر و بال‌گرفتن نقش بسیار مهم بوده است. او که حضوری دینامیک و بامزه در آثار طنز دارد، با این پشت موها حسابی خنده‌دار شده است. کاظمی در قالب نقش‌های مختلفی فرورفته است، این بار هم به خوبی از عهده اجرای نقش برآمده و به‌رغم اینکه کلیت کار آنچنان قابل بحث نیست، اما او از پس اجرای وظایفش برآمده است.

حسین یاری

تصاویر پشت موی نوید محمدزاده و رضا عطاران بحث‌برانگیز شد

حسین یاری از معدود بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که حسابی در نقش‌های مختلف درخشیده و توانسته از عهده اجرای طیف وسیعی از کاراکترها برآید. او هم در نقش‌های جدی و هم در قالب شخصیت‌های طنز بسیار خوب ظاهر می‌شود. او در نیسان آبی با پشت‌موهای دهه شصتی و استایلی مخصوص جوانان آن دوره دیده شد. شاید برایتان جالب باشد که او با چنین تیپی از مو و استایل هم همچنان ظاهر نسبتا خوبی داشت. منوچهر هادی که کارگردانی این اثر را به عهده داشت، استاد استفاده از فرصت‌هایی است که احتمالا با انبوه طرفداران روبه‌رو می‌شود. در واقع او گرامر دنیای عوام‌پسندی را به خوبی یاد گرفته ولی باید بگوییم که هم هادی و هم دیگران، باید کم‌کم از ایده بازگشت به دهه‌های گذشته، دست بکشند.

در آخر

پشت مو در زمان خود طرفداران زیادی داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این استایل طرفدارانی در سطح بین‌المللی داشته و بسیاری از هنرپیشه‌های جذاب هالیوودی هم روزگاری، آن را تجربه کرده‌اند. با این حال، سال‌ها است که جز برای خنده و شوخی، کسی به سراغ یادکردن از چنین استایل مویی نمی‌کند. این هم یکی دیگر از معجزات دنیای مدوفشن است. در زمانی که ایده‌ای طرح و ارائه می‌شود، استقبال و هیاهوی پیرامونش باعث جذابیت آن می‌شوند. این در حالی است که شاید مدل مذکور برای هرکسی مناسب نباشد و جذاب از کار درنیاید. به هرحال، مدبودن یک مدل مو حتی پشت‌مو، آن را جذاب و صاحبانش را پرطرفدار می‌کند.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ