افزایش ۱۴ درصدی تردد در جاده های استان همدان

اقتصاد ایران: همدان ـدر ماه گذشته انجام شد؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل حاده ای استان همدان از افزایش ۱۴ درصدی تردد، ماه گذشته در جاده های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی گفت: بیش از ثبت چهار میلیون و ۸۱۵ هزار تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در مرداد ۱۴۰۳ بوده است که ۷ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته (تیر ۱۴۰۳) و ۱۴ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه ۱۴۰۲ داشته است.

وی با اشاره به آمار روند روزانه تردد بین استانی مرداد ماه افزود: متوسط تردد بین استانی روزانه مرداد ماه امسال ۱۵۵ هزار و ۳۲۶ وسیله نقلیه بوده است.

آهکی تاکید کرد: در این مدت محورهای دارای بیشترین تردد سه راهی بهار -همدان (مهدی آباد) با متوسط تردد روزانه ۴۴ هزار و ۹۴۴ بوده است.

وی تصریح کرد: محورهای همدان – سه‌راهی بهار (مهدی آباد)، همدان – کوریجان، کوریجان – همدان و همدان به جوکار از دیگر محورهای پرتردد استان بوده‌اند.

مدیرکل راهداری استان همدان همچنین به بیان مقایسه تردد محورهای استان در مرداد ماه امسال با سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بیشتر محورهای دارای بیشترین تردد استان شاهد افزایش تردد نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

آهکی افزود: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده از سوی سامانه‌های پلاک‌خوان در این بازه در روزهای ۲۶ مرداد و معادل ۵۱ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان همچنین به مقاصد وسایل نقلیه در کشور در مرداد ماه اشاره و تاکید کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان ۵۵۵ هزار و ۲۵۸ وسیله نقلیه از استان همدان در سایر استان‌ها با درصد نمودار روبرو مشاهده شده است و استان‌های تهران، مرکزی و کرمانشاه بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند.

آهکی افزود: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در ماه قبل، از مجموع ۱۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۸۱۷ تردد ثبت شده در استان همدان، ۱۳۴ هزار و ۷۹۴ مورد انواع تخلفات به تفکیک ثبت شده است.

وی اظهار کرد: تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۱۲۲ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذیربط است.

آهکی افزود: تخلفات ثبت شده در استان به تفکیک ناوگان در مرداد ماه به ترتیب مربوط به وسایل نقلیه شخصی، ناوگان باری، اتوبوس و در نهایت سواری عمومی بوده است.

وی تصریح کرد: محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در مرداد ماه به ترتیب مربوط به آزاد راه همدان – ساوه و بالعکس و محورهای ملایر- همدان، و ملایر به اراک بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ