اصلاح‌طلب و اصولگرا برای گرانی بنزین همصدا شدند

اقتصاد ایران: در حالی از شب گذشته اظهارنظر عارف، معاون اول پزشکیان درباره اصلاح قیمت بنزین خبرساز شده است که روزنامه اصولگرای جوان در چرخشی عجیب از برنامه دولت برای افزایش نرخ سوخت دفاع کرد.

برترین‌ها: در حالی از شب گذشته اظهارنظر عارف، معاون اول پزشکیان درباره اصلاح قیمت بنزین خبرساز شده است که روزنامه اصولگرای جوان در چرخشی عجیب از برنامه دولت برای افزایش نرخ سوخت دفاع کرد.

پس از اظهارنظر جنجالی پزشکیان درباره قیمت بنزین که گفته بود: ««هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین با دلار آزاد خریداری شود و با یارانه به مردم فروخته شود». حالا معاون اول او هم از ارزانی نرخ سوخت انتقاد کرده است!

در حالی عارف با این اظهارات خود تلویحا مقدمات تغییر بنزین را کلید زده است که بسیاری از کارشناسان نسبت به افزایش و هرگونه اصلاح قیمت سوخت در شرایط سخت اقتصادی مردم و تبعات اجتماعی آن هشدار داده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای گفته است: کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ فعلا کاری نمی‌خواهیم بکنیم، نگویند آقای عارف گفت فردا می‌خواهیم آزاد سازی انجام دهیم. واقعیت‌های بخش را می‌گوییم.

اصلاح‌طلب و اصولگرا برای گرانی بنزین همصدا شدند

حالا اما روزنامه اصولگرای جوان در همصدایی با معاون اول اصلاح طلب دولت پزشکیان برای گرانی بنزین نوشته است:

*  دولت نشانه‌هایی از یک برنامه عقلانی در موضوع قیمت بنزین از خود نشان داده است. اکنون یک باک بنزین از پول آبی که در رادیاتور ریخته می‌شود، ارزان‌تر است و تقریباً با قیمت تنظیم باد برابر! به‌نظر می‌رسد اظهارات رئیس‌جمهور و معاون‌اول به‌نوعی آماده‌کردن اذهان عمومی برای یک کار بزرگ است.

* اول باید با مردم واقعیت‌ها را گفت. مردم متین و پذیرای واقعیت‌ها هستند. کنش‌گری «صبح جمعه باخبر شدم» یک افتضاح تاریخی بود. می‌توان بنزین وارداتی را از بنزین داخلی جدا و با نرخ متفاوت عرضه کرد. برخی گفته‌اند بنزین سوپر وارد کنید و هرچه می‌خرید همان را حساب کنید. حتی می‌توان همین بنزین سهمیه‌ای را با همین قیمت یا اندکی بیشتر یا دوبرابر کردن حفظ کرد و مصرف بیشتر را که بر گردن پولدار‌ها می‌افتد، با قیمت آزاد محاسبه کرد. چرا کسی که آینه بغل ماشینش ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و در کل سال همیشه در جاده و تفریح است، در مجموع سال یک میلیون هم پول بنزین ندهد؟! باید از روش عاقلانه دولت برای آماده‌کردن افکارعمومی حمایت کرد.

* هم شخص رئیس‌جمهور و هم حالا معاون اول او حرف دل خود را درباره نوع مواجهه غلط با قیمت بنزین زده‌اند. اما رئیس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخابات مجبور شد حرف خود را پس بگیرد یا تعدیل کند که حرجی بر این کار او نیست. بعد از انتخابات هم یکی‌دوبار آن حرف دل تازه شد. حالا همان احتیاط را هم معاون‌اول دارد و گفته است که «فعلاً نمی‌خواهیم کاری کنیم»، اما این سخن، خود به این معناست که «بعداً شاید چنین کنیم». یکی از جلوه‌های وفاق باید همراهی  در همین جراحی‌های اقتصادی باشد.

* رویکرد نیرو‌های انقلاب نیز باید کاملاً حمایتی و همراهی با این اقدامات اقتصادی دولت باشد. نباید در زمان این کار‌های خطیر، رفتاری جناحی داشت و دولت را در این مسیر تنها گذاشت.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ