لژیونرها در حد نام خود در تیم ملی نیستند/مقابل امارات کار سخت است

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با بیان این که بازیکنان شاغل در خارج از کشور در حد نام خود برای تیم ملی ایران بازی نمی کنند، گفت: امارات در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته است و بازی مقابل این تیم سخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در هفته دوم رقابت‌های مرحله سوم انتخابی جام جهانی روز سه شنبه ۲۰ شهریور رو در روی تیم ملی امارات قرار خواهد گرفت. این بازی برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به ۳ امتیازی بودن دو تیم، پیروزی در این دیدار می‌تواند هر کدام از این تیم‌ها را ۶ امتیازی کند.

مسعود معینی پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با عملکرد تیم ملی در بازی اول خود مقابل قرقیزستان و مصاف با امارات اظهار داشت: دیدار با قرقیزستان را به طور کامل مشاهده کردم، بازیکنان لژیونر استخوان بندی اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و در باشگاه‌هایی بازی می‌کنند که امکانات فوق‌العاده‌ای دارند، ما سه دوره است که به طور متوالی در جام جهانی حضور داریم و در سال ۲۰۱۸ تیم موفقی در این مسابقات ظاهر شدیم.

لژیونرها در حد نام خود در تیم ملی نیستند/مقابل امارات کار سخت است

بازیکنان لژیونر کیفیت لازم را در تیم ملی ندارند

او ادامه داد: امکانات سال ۲۰۱۸ اکنون در کشور ما وجود ندارد، یک ورزشگاه استاندارد (آزادی) را داشتیم که آن هم بنا به دلایلی نمی‌تواند در انتخابی جام جهانی به کمک تیم ملی بیاید. بازیکنان لژیونر هم آنطور که باید در تیم ملی ظاهر نمی‌شوند، من بازی مهدی طارمی را زیر نظر داشتم اما او کیفیتی که در پورتو و اینتر از خود ارائه داده بود را در تیم ملی نداشت. با امکاناتی که در حال حاضر در اختیار داریم این اجازه را به بازیکن نمی‌دهد که عملکرد خوب خود را نشان دهد یا نگران شرایط بدنی خود هستند.

تیم ملی افت و خیز زیادی دارد

کارشناس فوتبال تصریح کرد: فوتبال ورزشی است که درگیری در آن زیاد است و زمین ناهموار هم باعث می‌شود تا بازیکن با مصدومیت مواجه شود. روی هم رفته افت و خیز زیادی در تیم ملی ایران دیده می‌شود و در مقابل تیم‌هایی که در سطح ۴ آسیا هستند، بازیکنان هیچ انگیزه‌ای ندارند. بازیکنان تیم ملی باید به یاد بیاورند که در مقابل تیم ملی مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ با چه انگیزه‌ای بازی کردند و توانستند این تیم قدرتمند آفریقایی را شکست دهند. یا در دیدار با اسپانیا و پرتغال هم ما در جام جهانی روسیه عملکرد بدی نداشتیم.

لژیونرها در حد نام خود در تیم ملی نیستند/مقابل امارات کار سخت است

امارات در فوتبال باشگاهی و ملی پیشرفت خوبی داشته است

او افزود: به نظرم برای بازیکنان ما عادت شده که در مقابل تیم‌ها ضعیف و رده پایین انگیزه کافی ندارند اما هر طور شده نتیجه را به سود خود به پایان می‌رسانند. دیدار با تیم‌هایی مانند ازبکستان و امارات که پیشرفت چشمگیری داشته‌اند برای ما سخت خواهد بود به خصوص ازبکستان که واقعاً یکی از سرسخت‌ترین حریفان ایران به شمار می‌رود. امارات هم در رقابت‌های اخیر توانسته نتایج بسیار خوبی را کسب کند و بازی آسانی برابر این تیم در روز سه شنبه نخواهیم داشت.

او تصریح کرد: امارات در گذشته مانند قطر توجهی به فوتبال باشگاهی خود نمی‌کرد اما اکنون شاهد این هستیم که ۳، ۴ باشگاه اماراتی واقعاً از کیفیت بالایی برخوردار هستند و لیگ این کشور هم بسیار قدرتی است. این روند خوب در تیم‌های باشگاهی امارات به تیم ملی این کشور نیز نفوذ کرده است. در مجموع مقابل امارات بازی آسانی نداریم اما بعید است که نتوانیم دست پُر از زمین خارج شویم.

لژیونرها در حد نام خود در تیم ملی نیستند/مقابل امارات کار سخت است

برنامه‌های قلعه نویی اجرایی نمی‌شود

او افزود: اگر به برنامه‌های تیم ملی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که قلعه نویی گناهی ندارد و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد اجرایی نمی‌شود. یک تیم آماده بایستی که روی یک سیکل بسیار منظم و با برنامه‌ریزی شده حرکت کند و با برنامه جلو رود؛ با این حال به نظرم بازی راحتی مقابل امارات نخواهیم داشت.

بازیکنان ایران در داخل زمین هماهنگ نیستند

معینی تصریح کرد: نگرانی بیشتر من در هماهنگی بین بازیکنان است، نه در دفاع، خط میانی و خط حمله بازیکنان آنطور که باید هماهنگ نیستند. ما همان فوتبال ایرانی خودمان را در زمین ارائه می‌کنیم در صورتی که فوتبال در دنیای کنونی به یک فرمول تبدیل شده است. تیم‌هایی مانند ژاپن، کره جنوبی، عربستان، ازبکستان و حتی قطر همانند اروپایی‌ها بازی می‌کنند و به سبک و شیوه بازیکنان اروپایی توپ را در زمین به گردش در می‌آورند.

لژیونرها در حد نام خود در تیم ملی نیستند/مقابل امارات کار سخت است

در گردش و سرعت توپ در زمین بازی مشکل داریم

او خاطر نشان کرد: تیم‌های اروپایی از ۱۰ موقعیتی که برای گلزنی به دست می‌آورند، ۷ توپ را به گل تبدیل می‌کنند اما هنوز در کنترل و پاس دادن توپ مانده‌ایم و نمی‌توانیم با سرعت بالا توپ را به گردش در بیاوریم.

پیشکسوت فوتبال گفت: با این حال من هیچ گلایه و انتقادی از تیم ملی ندارم. قلعه نویی تلاش حداکثری خود را با همراهی سایر اعضای کادر فنی می‌کند و امیدوارم که موفق هم شوند.

قدرت رهبری بازیکنان در داخل زمین بسیار مهم است

او در رابطه با عملکرد خطوط تیم ملی در مصاف با قرقیزستان گفت: اگر به تیم‌های مطرح دنیا نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که در ترکیب خود همه نوع بازیکن دارند که این موضوع درست است و همه نوع بازیکن برای یک تیم لازم است. قدرت رهبری بازیکنان در داخل زمین دست سرمربی نیست به عنوان مثال در سال‌های گذشته وقتی که تیم ملی والیبال در مسابقات خوب ظاهر می‌شد، سعید معروف به عنوان کاپیتان تیم، بازیکنان را در داخل زمین مدیریت می‌کرد و باعث می‌شد که روند بازی تیم در طول مدت مسابقه یکسان باشد.

لژیونرها در حد نام خود در تیم ملی نیستند/مقابل امارات کار سخت است

روند یک بازی به خاطر هافبک تیم‌ها مربوط می‌شود

او ادامه داد: بیرانوند دروازه‌بان بسیار خوبی است و باید خود را از حاشیه دور نگه دارد. مهم‌ترین مساله در فوتبال دنیا خط هافبک است. روند بازی یک تیم در دست بازیکنانی است که در خط هافبک به کار گرفته می‌شوند. در دیدار اخیر تیم ملی آلمان که با مجارستان بازی داشت، خط هافبک آلمان روند بازی را در دست داشت. خط هافبک خطی است که در فوتبال یک سرمربی بازیکنان خود را به صورت چهار یا سه یا حتی بعضی مواقع ۵ نفره به کار می‌گیرد.

در فاز هجومی و دفاعی با تمام نفرات باید حضور داشته باشیم

معینی توضیح داد: ما باید بتوانیم در زمین بازی تعداد نفرات بیشتری را در فاز هجومی و دفاعی به کار گیریم. به نظرم در مواقع دفاعی ۷ بازیکن و در مواقع هجومی ۸ بازیکن باید به طور مداوم خود را درگیر روند بازی کنند. خط هافبک ما خط هماهنگ و خط خوبی نیست، ما وینگرهای خیلی خوبی در ترکیب تیم ملی داریم واقعاً خوب حرکت می‌کنند اما هماهنگی لازم بین هافبک‌های کناری دیده نمی‌شود.

او ادامه داد: در خط دفاع مرکزی ما اشتباهات فراوانی داریم امروز فوتبال دنیا به یک جایی رسیده به قول آلمانی‌ها که می‌گویند بدون اشتباه، بازیکن ۹۰ دقیقه در دفاع مرکزی بازی می‌کند بدون اینکه کوچک‌ترین اشتباهی را داشته باشد.

لژیونرها در حد نام خود در تیم ملی نیستند/مقابل امارات کار سخت است

امیدوارم قلعه‌نویی و کادرش در تیم ملی موفق باشند

او خاطر نشان کرد: من با حوادث ناگهانی و غیر قابل منتظره بازی کاری ندارم ولی اصول بازی می‌گوید که خط دفاع این قدر باید منسجم و هماهنگ باشند که هیچ اشتباهی نداشته باشد، در دیدار با قرقیزستان، بازیکنان حریف یکی، دو موقعیت فوق‌العاده خطرناک داشتند که اگر تبدیل به گل می‌شد باز کردن دروازه آنها کار بسیار دشواری بود. در هر صورت امیدوارم که امیر قلعه نویی با کادر خود بتواند تیم ملی ایران را به جام جهانی ببرد و البته که این مرحله‌ای نیست که ما نگران آن باشیم مرحله بعدی یک مقدار سخت خواهد بود که باید عملکرد تیم ملی را در مرحله گروهی جام جهانی سنجید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ