۵۴۰۰ تعاونی فعال در خوزستان وجود دارد

اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از فعال بودن پنج هزار و ۴۰۰ تعاونی در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ظفری پور عصر امروز یکشنبه در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر خوزستان، اظهار کرد: در اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد ایران در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی که مهم‌ترین بخش اقتصاد کشور است، تعریف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به تاسی از شعار سال که مقام معظم رهبری نامگذاری کرده‌اند، تعاون، تبلور مشارکت مردمی شعار امسال است که مصداق و تبلور اصلی مشارکت مردم در اقتصاد و مردمی سازی اقتصاد، خصوصاً اقتصاد مقاومتی، بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه در حوزه تعاون خوزستان اقدامات خوبی صورت گرفته، تصریح کرد: در دنیا قریب به ۳ میلیون شرکت تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۱۰۱ هزار تعاونی در ایران است و جمهوری اسلامی ایران افتخار داشتن بیشترین شرکت‌های تعاونی را دارد، پس از آن آمریکا با قریب به ۴۰ هزار تعاونی قرار دارد که این نشان دهنده توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: با توجه به طرح سهام عدالت، بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران به دلیل عضویت در تعاونی سهام عدالت، تعاون گر هستند.

به گفته ظفری پور، در خوزستان ۲۰ تعاونی سهام عدالت وجود دارد که بیش از ۳ میلیون نفر عضو هستند و قریب به ۶۰ درصد جمعیت استان، ویژه عضو هستند.

وی با اعلام اینکه در دیگر رشته‌های تعاون از جمله مسکن مهر که نمونه بارز مردمی سازی است نیز فعالیت وجود دارد، عنوان کرد: ۹۱۷ عضو مسکن مهر، مسکن کارگری و … داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه قریب به ۵ هزار و ۴۰۰ تعاونی فعال در استان وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان قطب کشاورزی است، بخش عمده شرکت‌ها یعنی یک هزار و ۵۷۶ تعاونی در این حوزه هستند، یک سوم در حوزه شیلات، حدود یک هزار و ۲۰۰ تعاونی حوزه صنعت و ۹۰۷ شرکت خدماتی شامل بیمارستانی، آزمایشگاهی و تعاونی‌های مصرف هستند.

ظفری پور گفت: قریب به ۹۵ درصد بخش صیادی خوزستان توسط تعاونی‌ها راهبری می‌شود، ۷۵ درصد آبزی پروری و پرورش ماهی و میگو در شهرک‌های آبزی پروری و متفرقه و ۸۰ درصد شهرک‌های کشاورزی توسط تعاون گران هدایت می‌شود.

به گفته وی، بیش از ۷۰ درصد حمل و نقل درون شهری و برون شهری خوزستان توسط شرکت‌های تعاونی خدمت رسانی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه بیش از ۴۳ درصد بخش ساخت مسکن توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته تا امسال قریب به ۱۱۳ طرح تعاونی اعم از توسعه‌ای و ایجادی را در استان حمایت کرده‌ایم. ۵۶۵ میلیارد تومان از منابع بانکی و با توجه به معدل یا تبصره ۱۸ به آنها تسهیلات پرداخت شده و برای قریب به ۷۷۰ نفر در قالب ۱۱۳ طرح اشتغالزایی ایجاد شده است.

ظفری پور با اعلام اینکه در هفته تعاون سال جاری ۴۱ طرح تعاونی در خوزستان به بهره برداری می‌رسد که برای ۲۳۲ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود، عنوان کرد: بیشترین افتتاح در حوزه مسکن است. در قالب ۲۳ طرح تعاونی مسکن، یک هزار و ۴۳۸ واحد مسکونی تحویل داده می‌شود، همچنین یک هزار و ۸۸ واحد مسکن مهر و ۳۵۰ واحد مسکن کارگری، کارمندی، آزاد و متعارف نیز تحویل داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۹ طرح صنعتی، ۴ طرح کشاورزی، ۲ طرح خانگی و خدماتی و یک طرح صنایع دستی به بهره برداری می‌رسد که ۱۴۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه تعاون گران را داشته و قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از منابع بانکی تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه وزارت هر سال در راستای ایجاد انگیزه و رقابت پذیری جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی و استانی را برگزار می‌کند، گفت: پس از اعلام فراخوان، ۵۴۶ شرکت در سامانه جامع هوشمند تعاون ثبت نام کرده، مدارک خود را بارگذاری کردند و پس از داوری‌های ملی و استانی، ۱۱ شرکت خوزستانی در ۱۰ رشته متفاوت از جمله عمران، خدماتی، فرش دستباف، تأمین نیاز مصرف کنندگان و.. به عنوان تعاونی‌های برتر حائز رتبه شدند.

ظفری پور ادامه داد: همچنین یک تعاونی آموزشگاهی به عنوان رتبه برتر ملی انتخاب شد، سه تعاونی نیز با توجه به نوپا و فعال بودن به عنوان تعاونی‌های شایسته تقدیر شناخته شدند.

به گفته وی، هدف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و معاون اقتصادی استاندار این است که تسهیلات استان را به سمت طرح‌های تعاونی سوق دهیم که اشتغال پایدارتر و رونق اقتصادی را به همراه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از ۴۱ تعاونی برتر خوزستان تجلیل به عمل آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ