جشنواره فیلم آسمان مهاباد شروع به کار کرد

اقتصاد ایران: ارومیه-نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد شامگاه یکشنبه با نمایش فیلم کوتاه و برگزاری آئین افتتاحیه، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین آغازین اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس به صورت روباز، از امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در میدان منگوران، میدان اصلی شهر مهاباد به دبیری ابراهیم سعیدی فیلم‌ساز، عکاس و تدوینگر سینما آغاز شد.

اجرای موسیقی، نمایش بهترین آثار فیلم کوتاه سینمای ایران، نمایش فیلم بلند سینمایی و نمایش سه بخش متفاوت فیلم کوتاه، برنامه امروز جشنواره آسمان است که تا ساعت ۲۳ امشب به صورت همزمان در میدان «مه‌نگوران»، حوضخانه رستم‌بیگ و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

در حوض خانه رستم بیگ نیز علاوه بر نمایش عکس، موسیقی عرفانی اجرا می‌شود و در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نمایش فیلم کوتاه امشب در سه بخش تداوم خواهد داشت.

امشب نمایش فیلم کوتاه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد مهاباد در بخش نخست قصیده گراز، شکارچی، جنگ و رنگ چمدان و خون‌واده نمایش داده می‌شود، در بخش دوم فیلم‌های خودکشی به سبک نیچه، پورخس دژکاه، پنج دقیقه آخر و عرفان به نمایش گذاشته شد.

در بخش سوم نیز فیلم‌های نیجریه، کوهستان، یک روایت زنانه درون چهارچوب، هچل و کوچه نمایش داده شد.

در حاشیه این آئین نمایشگاه عکس‌های برگزیده جشنواره و صنایع دستی نیز برپا شده است که با استقبال شرکت کنندگان همراه شد.

برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و مؤسسه «لاوان فیلم مکریان» و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی پشتیبانی می‌شود.

جشنواره «آسمان» با محوریت زیست بوم زاگرس پذیرای آثار هنرمندان استان‌های پهنه زاگرس شد و نخستین دوره این جشنواره به شکل منطقه‌ای و با حضور آثار هنرمندان ۱۱ استان واقع در جوار فلات زاگرس در محدوده جغرافیایی غرب و شمال غرب ایران، از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در شهر مهاباد برگزار می‌شود.

طبق اعلام متولیان، برگزاری این جشنواره با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، در سه بخش «فیلم، فیلمنامه و عکس» طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی سینما به صورت روباز خواهد شد.

در بخش فیلمنامه در مجموع ۲۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هیأت داوران ۴۶ اثر را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب و در بخش فیلم نیز ۳۰۰ اثر از ۱۱ استان کشور ارسال شده که هیأت داوران ۶۰ فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی را برگزیده‌اند.

در بخش عکس نیز ۸۰۰ اثر از ۱۶۶ عکاس به دبیرخانه ارسال شد که هیأت داوران ۶۷ اثر از ۴۲ عکاس را برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند.

ابراهیم سعیدی دبیر جشنواره «آسمان» درباره اینکه چرا شهر مهاباد به عنوان محل برگزاری این جشنواره انتخاب شده است، عنوان کرده که پنج سال پیش به همراه تعدادی از فعالان سینمایی استان آذربایجان غربی و شهر مهاباد به آسیب‌شناسی کم‌فروغ بودن صنعت سینما در این استان و به ویژه شهر مهاباد پرداختیم که نتیجه آن هم‌اندیشی، با توجه به ظرفیت‌های سینمایی استان آذربایجان غربی و شهر مهاباد منجر به برگزاری جشنواره «آسمان» شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ