رسانه عبری:شمار زیادی از افسران اسرائیلی به فکر استعفا هستند

اقتصاد ایران: تعداد زیادی از افسران اسرائیلی به عنوان اعتراف به سیاست‌های رژیم خود در کرانه باختری، تهدید به استعفا کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رون به یاشای خبرنگار مسایل نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی که در شماره امروزه یک شنبه آن منتشر شد، فاش کرد افسران عالی‌رتبه ارتش اسرائیل با متهم کردن بنیامین نتانیاهو ووزرای کابینه‌اش را به عدم تصمیم گیری در رابطه جلوگیری با افزایش تنش در کرانه باختری تهدید کردند در صورت ادامه این روند استعفا خواهند کرد.

به نوشته این رسانه، افسران عالی‌رتبه نظامی ارتش اسرائیل معتقدند سیاست‌های بن گویر و سموتریچ علت اصلی افزایش تنش و درگیری در شمال کرانه باختری است و این دو ـ به همراه نتانیاهو ـ به دنبال شعله ور کردن جنگ یاجوج و ماجوج و منفجر کردن اوضاع هستند.

همین امر باعث شده است تا افسران عالی‌رتبه ارتش اسرائیل تاکید کنند استعفا از ارتش را به همراهی با این سیاست‌ها ترجیح خواهند داد.

به نوشته این رسانه، نه تنها افسران عالی‌رتبه بلکه حتی نظامیان احتیاط که در این مناطق حضور دارند نیز تاکید می‌کنند که مسئولین سیاسی به ویژه ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بتسئلیل سموتریچ وزیر دارایی به شکل مستقیمی در سوق دادن اوضاع به سوی بحران بیشتر سهیم هستند و همین امر باعث شده است تا فعالیت‌های ضد اسرائیلی که تا مدتی در مناطق شمال کرانه باختری انجام می‌شود به جای محصور شدن و مهار شدن در این منطقه به سوی مناطق جنوبی آن (الخلیل) هم گسترش پیدا کند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است، در کنار جنگ مستمر در نوار غزه و جنگ موازی در طول مرزهای شمالی، جبهه سومی نیز در یهودا و سامره (کرانه باختری) در حال انجام است که حماس و جهاد اسلامی فلسطین با پشتیبانی ایران و حزب الله در حال تبدیل شدن به منطقه جنگی فعال دیگری علیه اسرائیل است.

در حالی که اقدامات ارتش اسرائیل از جمله بازداشت‌های گسترده هم راه به جایی نبرده است و حجم این بازداشت‌ها آنقدر زیاد شده است که دیگر زندان‌های اسرائیل جایی برای نگهداری افراد بیشتر ندارد.

یدیعوت آحارانوت به نقل از افسران صهیونیست نوشت: افسران ارتش اسرائیل هشدار دادند شرایط در کرانه باختری نمی‌تواند به این شکل ادامه پیدا کند چون ما در آستانه انفجار بزرگ قرار داریم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ