مایه کوبی ۱۰۰۰ گوسفند بر علیه بیماری آبله در بخش قمصر کاشان

اقتصاد ایران: کاشان - رییس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: ۱۰۰۰ گوسفند و بز بر علیه بیماری آبله در بخش قمصر کاشان مایه کوبی شدند.

سیامک رضوان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف شبکه دامپزشکی پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در بین حیوانات است، اظهار داشت: بخش عظیمی از غذای روزانه مردم از گوشت حیواناتی مثل گوسفند و بز تهیه می‌شود و بر این اساس این حیوانات باید سالم باشند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری در دام مایه کوبی است، ابراز داشت: اکیپ‌های بهداشت و مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی کاشان روزانه و به صورت مستمر با حضور در روستاهای شهرستان کاشان نسبت به مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین اقدام می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با بیان اینکه در این راستا بیش از یک هزار گوسفند و بز در بخش قمصر کاشان مایه کوبی شدند، تصریح کرد: البته این مهم با همکاری دامداران انجام شد که جا دارد از کمک آنها سپاسگزاری کنیم.

وی همچنین از انجام تست مشمشه در باشگاه‌های سوارکاری شهرستان کاشان خبر داد و افزود: مشمشه از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که اسب، قاطر و الاغ از گونه‌های درگیر هستند و حیوانات با تغذیه و شرایط نگهداری نامناسب، حساسیت بیشتری در خصوص میزان ابتلاء به این بیماری دارند.

رضوان خاطرنشان کرد: راه تشخیص این بیماری قبل از ایجاد علائم بالینی، انجام تست سرمی و مالئیناسیون است در شهریورماه امسال از ۶۰ رأس اسب تست مشمشه در باشگاه‌های سوارکاری شهرستان کاشان انجام شده است.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از وجود بیماری در منطقه مشاهده نشده است؛ لذا در راستای تداوم روند پیش رو، از متصدیان باشگاه‌های سوارکاری و مالکین اسب‌ها درخواست می‌گردد نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای و دریافت مجوز حمل از این اداره در خصوص هر گونه جابجایی اسب‌ها اقدام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ