پزشکیان: با همکاری همگانی می‌توانیم سلامت و عدالت را به جامعه بازگردانیم

اقتصاد ایران: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، در مراسم روز بزرگداشت پزشک و داروساز با تأکید بر اهمیت مشارکت همگانی در ارتقای سلامت جامعه، از جامعه پزشکی خواست تا با نگاه و رویکردی نوین به مشکلات سلامت و درمان کشور بپردازند. وی بر ضرورت رسیدگی اورژانسی به وضعیت اقشار کمتر برخوردار و رفع تبعیض و بی‌عدالتی تأکید کرد و از تلاش برای احقاق حقوق قانونی زحمت‌کشان حوزه سلامت خبر داد.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز «پزشک و داروساز» با تاکید بر مسئولیت سنگینی که بر عهده دارد، اعلام کرد که این مسئولیت تنها با همراهی و همکاری جامعه و مردم به نتیجه خواهد رسید. وی ضمن ابراز امیدواری از خداوند برای یاری رساندن در برآورده کردن انتظارات مردم، اظهار داشت که مردم به دولت امید بسته‌اند و او تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این امید را ناامید نکند.

رئیس جمهور که خود عضوی از جامعه پزشکی کشور است، بیان کرد که اولویت او همیشه سلامت مردم بوده است و معتقد است که سلامت مردم شامل جنبه‌های روحی، روانی، اقتصادی و جسمی است. وی با اشاره به مسئولیت سنگینی که بر عهده دارد، تاکید کرد که به عنوان یک پزشک و یک مسئول اجرایی نمی‌تواند بدون مشارکت همگانی این مسئولیت را به انجام برساند.

پزشکیان در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به افراد آسیب‌پذیر جامعه، بیان کرد که محیط کار مسئولین باید مانند بخش اورژانس یک بیمارستان دیده شود، جایی که توجه به کسانی که در خطر بیشتری قرار دارند، در اولویت قرار دارد. وی افزود که در حوزه سلامت جامعه، افرادی که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند، فقرا، بی‌سوادان، بیکاران و زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌هایی هستند که باید به صورت اورژانسی به وضعیت آنها رسیدگی شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه افراد کمتر برخوردار جامعه از نظر جسمی و روحی بیشتر در معرض خطر هستند، اظهار داشت که مسئولین باید توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشند و راهی پیدا کنند تا خطرات را از آنها دور کنند و سلامت جسم و روح آنها حفظ شود.

پزشکیان همچنین تصریح کرد که این کشور متعلق به همه است و مسئولیت سلامت روح و جسم هم‌وطنان بر عهده همگان است. او تأکید کرد که به هیچ‌وجه به دنبال پست و مقام نبوده و نیست و در این جایگاه به عنوان کسی که تلاش می‌کند مشکلات مردم را حل کند، فعالیت می‌کند.

رئیس جمهور اعلام کرد که با همراهی جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور تلاش خواهد کرد تا تمام ظرفیت‌های قانونی را برای ارتقای شاخص‌های سلامت و درمان به کار بگیرد. او همچنین قول داد که برای احقاق حقوق قانونی تمامی کارکنان و خادمان حوزه سلامت، از پزشکان و داروسازان گرفته تا پرستاران، تلاش خواهد کرد تا هیچ‌کس جرأت نکند به این ایثارگران بی‌احترامی کند.

پزشکیان خطاب به نخبگان جامعه پزشکی گفت که باید در کشور بمانند و با تفکر، علم و خلاقیت خود به حل مشکلات کمک کنند. او تاکید کرد که نیاز به نگاه و رویکرد جدیدی است، زیرا اگر مسیرهای گذشته موفق بودند، مشکلات تاکنون حل شده بودند.

در پایان، رئیس جمهور از پزشکان و داروسازان خواست تا همانند گذشته که در صحنه‌های دشوار جنگ و مبارزه با کرونا حضور داشتند، برای حل مشکلات کشور با قدرت و عزت همراهی کنند. وی همچنین تبعیض و بی‌عدالتی را بزرگترین ظلم دانست و تاکید کرد که تلاش برای رفع آن ضروری است.

در این مراسم، از ۱۱ پزشک و داروساز برگزیده کشور با اهدای لوح تقدیر شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ