اپل احتمالاً عینک هوشمند برای رقابت با متا ری‌بن می‌سازد

اقتصاد ایران: اپل می‌خواهد عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ی خود را با امکاناتی بیشتر و وزنی سبک‌تر از عینک ری‌بن متا روانه‌ی بازار کند.

اوایل امسال، خبرهایی درباره‌ی این موضوع به‌گوش می‌رسید که اپل به‌دنبال ساخت عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) است؛ محصولاتی که انتظار داشتیم تا سال ۲۰۲۷ وارد بازار شوند، نه زودتر.

به‌گزارش بلومبرگ، گویا اپل در حال بررسی نوعی از عینک‌های هوشمندی است که وزن سبکی داشته باشند تا بتواند آن‌ها را زودتر از سال ۲۰۲۷ روانه‌ی بازار کند و روند طولانی و پیچیده‌ی تولید هدست ویژن پرو را طی نکند.

به‌گفته‌ی مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، عینک‌های هوشمندی که اپل به‌دنبال ساخت آن‌ها است، مدل‌هایی مجهز به قابلیت واقعیت افزوده نیستند و از ویژگی‌هایی مثل حسگر ردیابی سر و نمایشگر یکپارچه استفاده نمی‌کنند.

تصمیم اپل برای چشم‌پوشی از تولید عینک هوشمند واقعیت افزوده باعث می‌شود که بتواند این عینک‌ها را سریع‌تر و با قیمت ارزان‌تری تولید کند. علاوه‌بر‌این، عینک‌های فاقد قابلیت واقعیت افزوده طراحی جمع‌و‌جورتری دارند و عمر باتری آن‌ها بیشتر از عینک‌های هوشمند AR است.

موفقیت متا در فروش عینک ۲۹۹ دلاری متا ری‌بن، شرکت‌های بسیاری را به تولید انواع عینک هوشمند ترغیب کرده است. عینک متا علاوه‌بر پشتیبانی از چت‌بات هوش مصنوعی، به دوربینی برای نمایش تصاویر و فیلم و پشتیبانی از پخش زنده، اسپیکرهای داخلی، قابلیت پخش موسیقی و امکان برقراری تماس مجهز است و هیچ‌یک از ویژگی‌های واقعیت افزوده را به کاربر ارائه نمی‌دهد.

مقاله‌های مرتبط
  • پروژه بزرگ واقعیت افزوده کوالکام در همکاری با سامسونگ و گوگل: عینک!
  • طبق گزارش بلومبرگ، اولین عینک هوشمند اپل به‌این‌زودی‌ها عرضه نمی‌شود

علاوه‌بر اپل، سامسونگ نیز در مسیر ساخت عینک هوشمند خود قرار دارد. کوالکام اوایل این هفته تأیید کرد که پروژه‌ی XR سامسونگ در‌واقع یک جفت عینک هوشمند است که احتمالاً از نرم‌افزار Google پشتیبانی می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ